اخبار اقتصاد ایران

۱۶ میلیون یورو ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی است

سیاهکارزاده برگزاری رویدادهایی مانند صدرا را سرآغاز ارتباط کاری هدفمند و مشکل گشا بین صنعتگران و دانشگاهیان دانست و پیشنهاد ایجاد برنامه های بازدید کاری توسط اساتید و دانشجویان در شهرک های صنعتی مناطق متبوع خود را مطرح کرد.

ایران تحلیل محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و با همکاری این سازمان برگزار می شود. این سازمان با بیان اینکه همکاری نهاد دانشگاهی و صنعت با محوریت مناطق آزاد گامی در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است؛ وی بیان کرد: برپایی چنین رویدادهایی گامی ارزشمند در راستای هم افزایی نظام اقتصادی و تولیدی با نهاد دانشگاهی کشور محسوب می شود که با هدف رساندن صنعت و دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است. نزدیکتر به همدیگر.

وی با ارائه تحلیلی آسیب شناسانه از مدل ارتباط دانشگاه و صنعت در کشورمان افزود: یکی از ضعف ها، خلأها و نیازها، شکاف بین آنچه دانشگاه و نیازهای صنعت است است. و برگزاری چنین رویدادهایی فرصتی است برای تفکر مجدد در مورد مسائل مربوط به صنعتگران که در قالب ارتباط کاری با دانشگاه قابل تعریف و پالایش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در تبیین اهمیت روابط نهادی و عملی دانشگاه و صنعت؛ انطباق، امکان سنجی و بومی سازی الزامات صنعت توسط دانشگاه در سطح استانی و ملی؛ دستاوردهای بین المللی برای تجاری سازی علم و ارتقای کمی و کیفی صنعت کشورمان دارد و گفت: حضور سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم صدرا دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب اجرای سیاست های کلی است. اقتصاد مقاومتی

سیاهکارزاده چهار ماموریت تسهیل و تقویت تولید را ادامه می دهد. توسعه صادرات؛ وی انتقال فناوری های پیشرفته و در نهایت تامین نیازهای ضروری و تامین مالی کشور را از سرفصل های کاری اصل ۱۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: حتی در مسیر تامین نیازهای اساسی داخلی و انتقال فناوری، فرصت های جدیدی برای تعامل دانشگاه تعریف می شود زیرا ناخواسته در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به سمت دانش هدایت می شویم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اسناد بالادستی مانند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به لحاظ نظری ما را در کنار دانشگاه قرار می دهد، گفت: آگاهی دانشگاه از نیاز تولیدکنندگان و تجار. می توان به ارتقای مهارت ها دست یافت، انتقال دانش و اجرای پژوهش های کاربردی باید هدفمندتر باشد.

وی برگزاری رویدادهایی مانند صدرا را سرآغاز روابط کاری هدفمند و مشکل گشا بین صنعتگران و دانشگاهیان دانست و پیشنهاد ایجاد برنامه بازدید کاری اساتید و دانشجویان در شهرک های صنعتی مناطق متبوع خود را داد.

سیاهکارزاده با بیان اینکه اشتغالزایی حداقل دستاورد چنین رویدادهایی است، کارآفرینی را نقطه اوج برنامه هایی مانند صدرا عنوان کرد و گفت: تلاقی ماموریت مناطق آزاد و منطقه آزاد انزلی با دانشگاه می تواند ارزش افزوده متمایزی را برای داخلی ایجاد کند. و اقتصاد بین المللی کشورمان.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد؛ وی کاهش هزینه های حمل و نقل کالاهای وارداتی و صادراتی، توسعه تجارت، جریان سرمایه گذاری را از مهمترین دستاوردهای اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریلی سراسری برشمرد و تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی در حال ورود به دوره جدیدی از فعالیت ها و آثار خود در معادله دیپلماسی اقتصادی کشورمان است و این اهمیت را در شاخص های زیرساختی و ثروت سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توان دید.

وی در توضیح این مطلب گفت: بر این اساس در سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری درخواست شد; ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۶ میلیون یورو پروژه سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی محقق شده است و نکته تکمیلی این اقدامات، نیروی انسانی باکیفیت دانش است که دانشگاه منبع این منابع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا