ترندهای روز

۱۷ دقیقه تشویق برای فیلم جدید پدرو آلمادوار

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

جولیان مور و تیلدا سوینتون دوشنبه شب با نمایش فیلم «اتاق کمد» ساخته پدرو آلمادور جشنواره فیلم ونیز را غافلگیر کردند و ۱۷ دقیقه مورد تشویق ایستاده قرار گرفتند.

17 دقیقه تشویق برای فیلم جدید پدرو آلمادور

با خاموش شدن تشویق ها، آلمادور از پله های بالکن سینما پایین دوید تا با هواداران سلفی بگیرد و امضا بگیرد. مور و سوئینتون همچنین در تلاش بودند تا بفهمند چه زمانی زمان مناسبی برای تمام شدن از سالن سینما است.

به گزارش ورایتی، تشویق «اتاق بغلی» فراتر از همه تشویق های ایستاده جشنواره و «بروتالیست» برادی کوربت (۱۲ دقیقه)، «ماریا» پابلو لارین با بازی آنجلینا جولی (۸ دقیقه) و فیلم جنایی «نظم» ساخته جاستین کورزل فراتر رفت. “با جود لا (۷ دقیقه) بازی را پشت سر گذاشت.

این فیلم که اولین فیلم انگلیسی زبان آلمادووار است، در شبی در ونیز به نمایش درآمد که موج گرمای طاقت‌فرسا فروکش کرده بود و مور و سوینتون زیر یک باران ملایم روی فرش قرمز قدم زدند و عکس گرفتند.

«اتاق بعدی» با بازی ۲ بازیگر زن برنده اسکار در نقش اینگرید (مور) و مارتا (سوینتون) درباره دو دوست است که زمانی در یک مجله نیویورک کار می کردند. اینگرید اکنون یک رمان نویس پرفروش است و مارتا مراحل پایانی سرطان را تحمل می کند.

جولین مور همیشه یکی از چهره های اصلی جشنواره فیلم ونیز بوده و با درام «برش های کوتاه» ساخته رابرت آلتمن در سال ۱۹۹۳ به جشنواره آمد که برنده بهترین گروه جشنواره شد. پس از آن جایزه بهترین بازیگر زن را در ونیز با «دور از بهشت» ساخته تاد هاینز در سال ۲۰۰۲ و «یک مرد مجرد» در سال ۲۰۰۹ که اولین کارگردانی تام فورد طراح مد بود و «سب اوربیکن» به کارگردانی. جورج کلونی در سال ۲۰۱۷ مهمان ونیز بود و در سال ۲۰۲۲ رئیس هیئت داوران ونیز بود.

سوئینتون همچنین در سال ۱۹۹۱ برای بازی در فیلم «ادوارد دوم» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در ونیز شد. او همچنین در سال ۲۰۰۹ با مور در جشنواره شرکت کرد و در سال ۲۰۲۰ شیر طلایی جشنواره را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد.

«اتاق بغلی» به نوعی ادامه فیلم «مادران موازی» محصول سال ۲۰۲۱ آلمادور است که در ونیز به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را برای پنه لوپه کروز دریافت کرد. آلمادووار با «عادات تاریک» (۱۹۸۳)، «زنانی در آستانه فروپاشی عصبی» (۱۹۸۸) که برنده جایزه بهترین فیلمنامه ونیز شد و فیلم کوتاه «صدای انسان» (۲۰۲۰) با بازی سوینتون در ونیز حضور داشت. او جایزه یک عمر دستاورد جشنواره را در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد.

سوئینتون و مور آشکارا از طرفداران بزرگ این فیلمساز هستند و از زمان خود در ونیز برای تمجید از او استفاده کردند.

تیلدا سوینتون در نشست خبری فیلم بعدازظهر دوشنبه در جشنواره فیلم ونیز گفت: «شخصاً از مرگ نمی‌ترسم و فکر می‌کنم کل سفر تا پذیرش مرگ می‌تواند برای برخی افراد طولانی باشد.

وی ادامه داد: به نظر من این فیلم درباره پیروزی بر مرگ است.

سوینتون در تمجید از آلمادووار گفت: او استادی است که حس طراوت و سختگیری و نظم مطلق او بسیار حیرت انگیز است و من هنوز احساس می کنم یک دانش آموز در حال تماشای اولین فیلم او هستم.

مور همچنین گفت کارگردانی را در کل دنیا نمی شناسد که بتواند فیلم بهتری از دوستی ۲ زن مسن بسازد و در واقع کمتر داستان دوستی زن به خصوص دوستان بزرگتر را در ادبیات و فیلم دیده ایم. او با اطمینان گفت که این فیلم همانقدر که تاکیدی بر نیاز بشر به آرامش و کنار آمدن با واقعیت مرگ است، جشن عشق و دوستی است.

آلمادوار به همان اندازه از دو نقش اول خود قدردانی کرد و گفت: “آنها دقیقاً همان لحنی که من می خواستم را دریافت کردند و من واقعاً بسیار خوش شانس بودم زیرا هر دو بازیگر بزرگی هستند.”

«اتاق بغلی» از ۲۹ آذرماه در سینماها اکران می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا