بانک و بیمه

۱۷.۴ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد| ۳.۹۷ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و دارو

بر اساس گزارش های بازار بانک مرکزی از ابتدا فروردین بانک مرکزی تا ۱۷ تیرماه امسال ۱۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص داد. ۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار برای کالاهای اساسی، ۹ میلیارد و ۸۷۷ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۳۴۵ میلیون دلار برای خدمات و ۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار برای واردات در مقابل صادرات اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، در این مدت ۳ میلیارد و ۲۵۴ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی از جمله گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۷۲۱ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۳ میلیارد و ۹۷۵ دلار هزینه شده است. میلیون دلار لوازم حیاتی کالاها و داروها با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شد.

همچنین تامین ارز برای صنعت حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۲۹۸ میلیون دلار، برای صنعت تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار، برای معدن ۶۵۶ میلیون دلار، برای ماشین آلات و تجهیزات تولید ۸۰۳ میلیون دلار است. و همچنین برای منسوجات و غیره لباس ۴۳۸ میلیون دلار هزینه دارد. این گروه های صنعتی نیز تا پایان ۱۷ تیرماه امسال ۷۴۰، ۱۵۵، ۶۰۸، ۶۱۴ و ۲۹ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

بر اساس این گزارش ۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۷۴ میلیون دلار ارز به سایر صنایع اختصاص یافت.

میانگین موزون نرخ یک ماه منتهی به نهم تیرماه، دلار ۳۹ هزار و ۷۲ تومان، یورو ۴۱ هزار و ۸۵۰ تومان، درهم ۱۰ هزار و ۶۳۹ تومان، درهم ۵ هزار و ۳۷۶ تومان، ۱۰۰ یوان و ۱۰۰ و ۱۰۰ و ۴۳۹ روبل ۱۰۰ و ۱۰۰ و ۴۳۹ تومان. تومان برای لیر.

در ۱۸ تیر ۱۴۰۳ نرخ دلار ۴۶ هزار و ۷۱ تومان، یورو با نرخ ۴۹ هزار و ۳۴۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۵۴۵ تومان مبادله شد. همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۱۷ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۷۵ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۷۱۳ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا