بانک و بیمه

۱۷.۵ میلیون بیمه نامه صادر شد| بیمه درمان صدرنشین حق بیمه تولیدی

به گزارش افق میهن، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخیرا آمار سه ماهه اول صنعت بیمه در سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد که بر اساس آن بیمه سلامت، بیمه مسئولیت و مازاد بر بیمه عمر (بیمه عمر) و بیمه بدنه وسایل نقلیه موتوری از نظر حق بیمه تولید و خسارت پرداختی در صدر قرار دارند.

بر اساس این گزارش، در سه ماهه نخست سال جاری ۱۷.۵ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۱ ۱۰.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین حق بیمه تولید یا ارزش این بیمه نامه ها در مجموع ۱۱۴.۱ همات برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴.۳ درصد افزایش داشت.

تعداد غرامت پرداختی در این مدت ۱۸.۸ میلیون مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ ۱۱.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان خسارت پرداختی فوق تقریباً ۴۲.۷ همات است که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است. نسبت زیان در این دوره ۳۷.۴ است که نسبت به سه ماهه اول سال قبل ۲.۸ درصد کاهش نشان می دهد.

سهم چهار بخش عمده از بازار بیمه

بر اساس این گزارش، بیمه سلامت ۵۱.۲ درصد از حق بیمه تولیدی را در سه ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده و با اختلاف زیادی در رتبه نخست قرار گرفته است. همچنین میزان خسارت بیمه سلامت در این مدت ۴۴.۶ درصد برآورد شده است.

بیمه مسئولیت و مازاد ۱۹.۶ درصد از حق بیمه تولید و ۲۵ درصد خسارت در بهار امسال را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم قرار دارد.

بیمه عمر با ۱۱.۲ درصد حق بیمه تولید و ۹.۸ درصد خسارت و بیمه بدنه وسایل نقلیه موتوری با ۴.۵ درصد حق بیمه تولید و ۱۰.۱ درصد نسبت زیان نیز از نظر سهم بخش بیمه در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. آنها در بهار امسال اکثریت بازار بیمه را در اختیار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا