اخبار اقتصاد ایران

۱۸۸ طرح صنعتی به زودی در گیلان راه اندازی خواهد شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در نشست خبری و تور صنعتی گفت: بیش از ۱۸۸ طرح صنعتی با پیشرفت ۶۰ درصدی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

افق میهن تور خبری صنعتی با بازدید از دو واحد صنعتی مطرح استان فومن شیمی و نیرو ترانسفر با حضور جمعی از خبرنگاران استان به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد. . تیمور پورحیدری مدیر کل استان از جمله خبرنگاران در این تور رسانه ای بود. وی از راه اندازی ۱۸۸ طرح صنعتی در آینده نزدیک در گیلان خبر داد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی گیلان با وجود فشار تحریم ها و تنگناهای اقتصادی و عدم تعادل انرژی همچنان پویا هستند و بسیاری از واحدهای صنعتی موجود هم اکنون دارای طرح توسعه هستند، ادامه داد: در چهار ماهه امسال بیش از ۱۲ واحد موفق به اخذ مجوز طرح توسعه صنعتی واحد شد. خود شده اند و با سرمایه گذاری ۴۶۳ میلیارد تومانی علاوه بر اشتغال قبلی برای ۳۴۱ نفر زمینه اشتغال را فراهم کرده اند.

مدیرکل سمت گیلان تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی سالانه را بیش از ۵۴ فقره برشمرد و اظهار داشت: در مجموع این ۵۴ پروانه در چهار ماهه نخست با سرمایه گذاری ۸۶۶ میلیارد تومان صادر شده است.

پورحیدری گفت: به طور کلی سه شرکت تولید ترانسفورماتور در کشور فعال هستند که یکی از آنها تولید انواع محصولات ترانسفورماتور با توان بهینه در گیلان و شهر صنعتی رشت با فناوری روز است.

استاندار تولید و بازرگانی استان شرکت فومن را یک برند ملی پرافتخار در استان دانست و گفت: گروه صنعتی فومن شیمی با تنوع بیش از ۵۰۰ محصول و ۱۲ واحد تولیدی یکی از پیشتازان تولید صنعتی است و طرح توسعه جدیدی نیز در کنار کارخانه فعلی با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی در حال ساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا