بانک و بیمه

۱۸ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تامین شد

بر اساس گزارش بازار، بر اساس اعلام بانک مرکزی ۴ میلیارد و ۶۹ میلیون دلار برای کالاهای اساسی، ۱۰ میلیارد و ۲۰۸ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۳۵۳ میلیون دلار برای خدمات و ۳ میلیارد و ۴۳۵ میلیون دلار برای واردات در مقابل صادرات اختصاص خواهد یافت.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی، ۳ میلیارد و ۳۲۸ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۷۴۱ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۴ میلیارد و ۶۹ میلیون دلار با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی جامعه به کالاهای اساسی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان صرف کالاهای اساسی و داروی پولی شد. قیمت ارزان تری پرداخت شد.

ارز مورد نیاز برای واردات بالغ بر 18 میلیارد دلار تامین شد

این گزارش نشان می دهد تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار، برای «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» یک میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار و برای «صنایع معدنی» است. “. ۷۱۰ میلیون دلار، خودرو، ابزار و تجهیزات تولیدی معادل ۸۳۰ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک معادل ۴۵۶ میلیون دلار. این گروه های صنعتی نیز تا پایان ۲۰ تیرماه امسال به ترتیب ۷۹۱، ۱۶۰، ۶۲۶، ۶۶۷ و ۲۹ میلیون دلار ارز یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

ارز مورد نیاز برای واردات بالغ بر 18 میلیارد دلار تامین شد

علاوه بر این گروه ها، ۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار ارز به سایر صنایع اختصاص یافت.

در پایان این گزارش میانگین موزون آمده است قیمت ارز ماه منتهی به ۱۳ تیر ۳۹۰۰۰ ۱۹۹ تومان برای دلار، ۴۲۰۰۰ ۸۷ تومان برای یورو، ۱۰۰۰۰ ۶۷۳ تومان درهم، ۵۰۰۰ ۳۹۱ تومان برای یوان، ۴۴۲ تومان برای روبل و ۱۰۰۰ تومان برای ۲۰۳ تومان.

ارز مورد نیاز برای واردات بالغ بر 18 میلیارد دلار تامین شد

لازم به ذکر است در ۲۲ تیر ۱۴۰۳ در صرافی مرکز مبادلات ایران، دلار با نرخ ۴۶۰۰۰ و ۱۶۷ تومان، یورو با نرخ ۴۹۰۰۰ و ۵۶۸ تومان و درهم با نرخ ۴۹۰۰۰ تومان مبادله شد. ۱۲۰۰۰ ۵۷۱ تومان. همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۳۱۰۶ تومان، یورو با نرخ ۴۶۰۰۰۲۸۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱۰۰۰۷۳۷ تومان مبادله شد.

ارز مورد نیاز برای واردات بالغ بر 18 میلیارد دلار تامین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا