ورزشی

۱۸ نفر در پرونده فساد فوتبال تحت تعقیب قضایی هستند

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در تشریح جزئیات آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال گفت: در رابطه با پرونده فوتبال مس رفسنجان تاکنون در مجموع ۱۸ نفر تحت تعقیب قرار گرفته اند که از این تعداد ۹ نفر به مراجع قضایی مراجعه کرده اند. سامانه و تحقیقات لازم علیه آنها انجام شده است. .

وی افزود: از این ۹ نفر احضار شده در حال حاضر ۲ نفر از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال هستند که در بازداشت به سر می برند و ۷ متهم دیگر با قرارهای مقتضی که در اختیار دستگاه قضایی قرار دارد و برای ۹ نفر دیگر آزاد شده اند. ، چند روز مهلت دارد. مقرر شد جهت ارائه توضیحات و تحقیقات تکمیلی به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان در حال رسیدگی است، اظهار داشت: تعدادی از افراد پرونده ساکن تهران هستند و درخواست کردند که وکالت به تهران داده شود و به شهرستان دیگری وکالت داده شود. به نظر قاضی اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی به طور جداگانه درباره افرادی که در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفته اند، اعلام کرد: ۶ نفر از متهمان مرتبط با رسانه ها و فعال در رسانه های مجازی و مکتوب و موضوعات ورزشی هستند و در حال حاضر فردی از ملی پوشان وجود دارد. رسانه ها. نام متهم در این مورد نیست.

وی ادامه داد: تا امروز سه نفر از اصحاب رسانه به دستگاه قضایی مراجعه کرده و پس از ارائه توضیحات و قرارهای قضایی مناسب آزاد شده اند و سه نفر دیگر از اصحاب رسانه نیز به عنوان مطلع به دستگاه قضایی دعوت شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تاکنون ۳ باشگاه لیگ برتری برای این پرونده باز شده است، گفت: در حال حاضر ۲ نفر از مسئولان سابق باشگاه مس رفسنجان نیز تحت تعقیب قضایی هستند و با دستور امنیتی مناسب آزاد هستند.

وی ادامه داد: ۲ مدیر عامل سابق و فعلی باشگاه های لیگ برتری جزو متهمان این پرونده هستند که با قرارهای مناسب آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه دو تن از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال در حال حاضر در بازداشت به سر می برند، گفت: در این پرونده هشت نفر از مسئولان فعلی و سابق فدراسیون فوتبال متهم هستند که برخی از آنها مورد رسیدگی و برخی دیگر قرار گرفته اند. قرار است در روزهای آینده به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آنچه در دستگاه قضایی استان حائز اهمیت است دقت در رسیدگی به این پرونده در کنار سرعت است و در نهایت آنچه قابل ارائه به افکار عمومی است بلافاصله به اطلاع عموم می رسد.

تشکیل کمیته قضایی برای رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین از تشکیل کمیته قضایی برای رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال خبر داد و گفت: صبح امروز در جلسه شورای معاونین دادگستری استان تیمی ۵ نفره با حضور مسئولان قضایی تشکیل شد. استان و قضات مجرب منصوب و به رفسنجان اعزام شدند.» و این پرونده را به دقت بررسی کنند و در این راستا هم صحت تحقیقات و هم اتهامات و دلایل و مستندات به طور کامل رصد و بررسی می شود.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی استان کرمان است و دستگاه قضایی در راستای تحقق این هدف نظارت های لازم را توسط دادستان ها، دستیاران دادگستری با استفاده از گزارش های دادگستری انجام می دهد. نیروهای اطلاعاتی پلیس و ارتش».

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: خوشبختانه در استان کرمان هماهنگی های لازم بین دستگاه های اطلاعاتی، قضایی و انتظامی وجود دارد.

وی در پایان اعلام کرد: هر جا فسادی کشف شود بلافاصله وارد می شویم و دستگاه قضایی استان کرمان نیز بارها اعلام کرده که فساد خط قرمز قوه قضائیه است و تاکید می شود هر گونه فسادی در هر نقطه از استان باشد. با سرعت و دقت لازم برخورد شود. ضمن اینکه جنبه بازدارندگی داشته باشد و برای مفسدان درس عبرت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا