بانک و بیمه

۱.۵ میلیون نفر پارسال زیر پوشش‌ بیمه تامین اجتماعی‌ رفتند

به گزارش ایران تحلیل، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: این سازمان در سال گذشته بدون دریافت یک ریال از بانک ها توانسته حقوق، مستمری و تعهدات خود را پرداخت کند. وام بگیر.» بعد از ۷-۸ سال تمام این تعهدات با درآمد خود سازمان انجام شد.

وی درباره بانک رفاه در چارچوب سازمان تامین اجتماعی گفت: این بانک در سال های اخیر از بانک مرکزی اضافه برداشت داشته است، در پایان سال ۱۴۰۲ اضافه برداشت نداشت در حالی که در سال قبل با ۶۵ اضافه برداشت مواجه بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دلیل انجام تعهدات این سازمان بدون استقراض، جستجوی منابع درآمدی پایدار است، گفت: راهکار جلوگیری از وام های بانکی در این سازمان اجرا شده است.

موسوی در خصوص خرید دو تیم فوتبال از کشورهای مغربی گفت: تیم های مغربی به تامین اجتماعی واگذار نمی شود و این موضوع را رد کرد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص تحقق درآمد بیمه های اجتماعی بر اساس بودجه گفت: آنچه در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده بود ۱۰۰ درصد محقق شد درآمد بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بالغ بر ۵۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است. . سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر جدید بیمه اجتماعی دریافت کردند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین توضیح داد: سال گذشته برای اولین بار روند اشتغال زایی بر روند بیکاری و مشمول شدن افراد در بیمه بیکاری مقدم بود به طوری که روند اشتغال زایی و بیمه اجتماعی مثبت شد. و روند قرار گرفتن افراد در بیمه بیکاری ۱۶ تا ۱۷ درصد کاهش یافت.

موسوی همچنین با اعلام اینکه پرداختی بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۳ حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت، گفت: نرخ بیکاری نیز کاهش یافت. به گفته وی، تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی حدود ۱۵.۵ میلیون نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا