ورزشی

۲۰۲۳؛ سال درخشان مهدی طارمی در لیگ برتر پرتغال

مهدی طارمی که چهارمین و آخرین سال حضور خود در پورتو را سپری می کند، در ۱۷۱ بازی در رقابت های مختلف برای این تیم پرتغالی به میدان رفته و در کنار زدن ۸۶ گل، ۵۳ گل نیز برای هم تیمی های خود به ثمر رسانده است.

مهاجم ۳۱ ساله پورتو که حالا باید خود را برای همراهی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا آماده کند، در این فصل در ۲۴ بازی تنها ۶ گل و ۴ پاس گل به ثمر رسانده است اما همچنان کارنامه درخشانی دارد. در سال ۲۰۲۳ در لیگ برتر پرتغال رفت.

سایت لیگ برتر پرتغال آمار بازیکنان انفرادی در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد که در این میان مهدی طارمی جزو بهترین هاست و کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

بر این اساس مهدی طارمی از پورتو در سال ۲۰۲۳ ۱۶ گل به ثمر رساند و دومین گلزن لیگ برتر پرتغال بود و از این حیث تنها سیمون بانزا از براگا با ۲۰ گل بالاتر از او قرار دارد.

طارمی در سال ۲۰۲۳ نیز موفق شد ۱۵ گل از داخل محوطه جریمه به ثمر برساند و از این حیث در رده سوم ایستاد و سیمون بانزا از براگا با ۲۰ گل و آندره لوئیز از مورینس با ۱۵ گل بالاتر از او قرار دارند.

با این حال مهاجم ملی پوش کشورمان در سال ۲۰۲۳ موفق شد ۱۳ گل با پای راست به ثمر برساند و بهترین آمار را در این زمینه دارد و پشت سر او پدرو گونسالوس از اسپورتینگ با ۱۲ گل و ریکاردو هورتا از براگا با ۱۱ گل قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا