اخبار بورس

۲۰۲۴؛ سال تثبیت پذیرش رمزارز‌ها به‌عنوان دارایی قابل‌سرمایه‌گذاری

اکنون شرکت های بزرگ سرمایه گذاری جهان در حال تنظیم سبد سهام خود با توجه به میزان ریسک پذیری برای ورود به این بازار هستند که این امر نیز ضروری است و باید مورد پذیرش رگولاتورها قرار گیرد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسسعید اسلامی بیدگلی، کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی نوشت: اگر شخصی در سال ۲۰۱۷ سوال می کرد که آیا ارزهای رمزنگاری شده جزء دارایی ها محسوب می شوند یا خیر، پاسخ متفاوتی نسبت به طرح سال ۲۰۲۴ به این سوال می دادند. در واقع وضعیت بازار ارزهای دیجیتال اکنون به حدی تغییر کرده است که می توان آن را به عنوان یک دارایی قابل سرمایه گذاری توصیف کرد.

کریپتوکارنسی ها اکنون بخشی از سبد سرمایه گذاری مدیران سرمایه گذاری هستند و معرفی وجوه قابل معامله بر اساس ارزهای رمزنگاری شده این ایده را به وجود آورده است که در آینده نه چندان دور نقش بیشتری در دنیای سرمایه گذاری ایفا خواهند کرد. در تعریف سنتی طبقه دارایی، ما معتقدیم که پشت یک دارایی مالی باید یک دارایی فیزیکی وجود داشته باشد. قبلاً ارزهای رمزنگاری شده طبق این تعریف دارایی محسوب نمی‌شدند، اما اکنون می‌بینیم که دارایی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال در حال توسعه هستند و به وضوح می‌توان گفت که ارزهای دیجیتال و البته مشتقات آنها مانند توکن‌ها و مشتقات تعریف شده بر روی آنها بخشی از دارایی هستند. کلاس

البته، چیزی که ارزهای دیجیتال را به طبقه دارایی نزدیک می‌کند، پذیرش نسبی آن‌ها توسط دولت‌ها و قابلیت کنترل آن‌ها است. در واقع حاکمیت قانون این بخش از دارایی های سرمایه پذیر باعث می شود که این بخش از محبوبیت آن در بین مدیران سرمایه گذاری و همچنین سازمان ها و صندوق های بزرگ همچنان افزایش یابد.

البته آنچه را که در سال ۲۰۲۴ دیدیم چندین بار دیده ایم که مهمترین آنها در سال ۲۰۱۸ بود. امسال شایعاتی مبنی بر ورود موج بزرگی از ارزهای دیجیتال به کلاس دارایی های جهانی منتشر شد، اما شکست در بازارها و تقلب و فسادی که گاهی در این بخش اتفاق می‌افتد منجر به کاهش اعتماد در بازارهای عمومی و پذیرش توسط تنظیم‌کننده‌ها شد. باید با احتیاط بیشتری پیش بروید. علاوه بر این، سیستم سنتی اقتصاد جهانی، یعنی سیستم کنترل مرکزی بانک‌های مرکزی نیز با مقاومت زیادی مواجه شد.

مشکل فعلی در برخورد با ارزهای رمزپایه به مدیریت ریسک شرکت ها مربوط می شود. اکنون شرکت های بزرگ سرمایه گذاری جهان در حال تنظیم سبد سهام خود با توجه به میزان ریسک پذیری برای ورود به این بازار هستند که این امر نیز ضروری است و باید مورد پذیرش رگولاتورها قرار گیرد. البته بسیاری از افراد فعال در این زمینه دانش گسترده ای ندارند. بلکه بر اساس انواع تحلیل ها، اخبار و نمودارها شروع به معامله می کنند. بنابراین، ما خیلی کمتر از اتفاقات اساسی پشت این دارایی جدید در پرتفوی سهامداران آگاه هستیم. هر چند در بورس برخی نمی دانند پشت سهامی مثل شرکت های پتروشیمی چه اتفاقات اساسی در حال رخ دادن است. اما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، تحلیلگران زیادی وجود دارند که دانش بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاران عمومی دارند و افزایش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار، آگاهی عمومی را نسبت به این حوزه افزایش می‌دهد.

صرافی‌های فعال ارزهای دیجیتال در سراسر جهان اکنون در حال رقابت با خدمات سنتی هستند و البته در حال تبدیل شدن به هدف حملاتی هستند که کلیدواژه‌های آن عدم شفافیت و کمک به تامین مالی تروریسم است. این در حالی است که تامین مالی تروریسم نیز قبل از ایجاد ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده است و ارزهای دیجیتال در حال حاضر کمترین سهم ممکن را در این فرآیند دارند. از سوی دیگر امروزه گفته می شود برخی از نهنگ های بزرگ این بازار بازیگران بازار سنتی هستند و می توان با آنها مذاکره کرد و در راه اندازی سیستم نظارتی از آنها کمک گرفت.

با این حال، بازیگران بزرگ بازارهای سنتی این خطر را در گوش خود احساس می کنند، زیرا برخی از این قوانین و مقررات می تواند به طور جدی تغییر کند و قواعد بازی نیز تغییر کند، و اگرچه برخی از بازیگران سنتی نیز بازیگران این دنیای جدید هستند. ، این دنیا بازیگر جدید هم دارد.

اما نباید فراموش کنیم که همه ما در مورد این فناوری صحبت می کنیم که می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد. امروزه، فناوری بلاک چین به دارایی های فیزیکی نیز گسترش یافته، بر سیستم درمان تأثیر می گذارد و در آموزش حرف های زیادی برای گفتن دارد. بنابراین، فعالان سنتی بازار نیز می توانند از این فناوری برای توسعه خدمات خود استفاده کنند. حال نباید در این دنیای جدید بی حرکت بایستیم، بلکه بهتر است نهادهای نظارتی مانند دولت، بورس و سازمان های بیمه ای مقررات را معرفی و به روز کنند تا بتوانیم همگام با دنیا از این فرصت ها استفاده کنیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا