بانک و بیمه

۲۲هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان توسط بانک پارسیان| وام ازدواج و فرزندآوری در صدر

به گزارش افق میهن، بانک پارسیان بر اساس تعهدات و تعهدات قانونی خود به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از قرض الحسنه در حوزه های ازدواج، فرزندآوری، اشتغال زایی، مسکن برای اقشار آسیب دیده در پنج ماهه سال جاری اعطا کرد. در سال جاری، خودکار و امور ایثارگران بنیاد شهید و مورد نیاز متقاضیان از طریق صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان پرداخت شد.

این بانک که یکی از بانک های برتر در زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج و زایمان است، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۳ به منظور تحکیم بنیان خانواده، شکل دادن به آن و تسهیل ازدواج تأسیس شد. ۳۳۴۶ جوان ایرانی به خانه بخت و پرداخت ۵۵۷۷ وام باروری به مبلغ ۴۲۵۶ میلیارد ریال برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و رفع موانع و دغدغه های معیشتی خانواده ها در تولد فرزند.

همچنین این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی جامعه و با توجه به اهمیت توسعه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم برخوردار این بانک در مدت مذکور بیش از ۵۲۱ میلیارد ریال در اختیار مشمولان طرح اشتغال زایی جامعه محور بنیاد برکت و فرصت های شغلی معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داد.

تامین نیاز مسکن نیازمندان و مستضعفان همواره در دستور کار صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان بوده است. بانک پارسیان در مدت مذکور مبلغ ۸۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بابت تعمیرات/سپرده مسکن به مشمولان کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره) پرداخت کرد.

این بانک در مدت مذکور ۳۷ میلیارد ریال وام خودرو برای حمایت از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران پرداخت کرد.

همچنین بانک پارسیان در مدت مذکور ۶۸۴۵ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۶۲۳۸ میلیارد ریال به متقاضیان برای رفع نیازهای تسهیلات اعتباری ضروری و درمان نیازمندان پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است بانک پارسیان به عنوان یکی از بانک های پیشرو در توسعه اقتصادی و تولید ثروت در جامعه، علاوه بر مشارکت در تامین مالی پروژه های کلان اقتصادی کشور، همواره کوشیده است در بهبود و حمایت از افراد نیازمند نقش آفرینی کند. کشور با پرداخت وام های لازم. در همین راستا، این بانک با هدف گسترش فرهنگ قرض الحسنه، احیای مبانی صحیح اقتصاد اسلامی در نظام بانکی ایران و ایفای نقش موثرتر در مسئولیت های اجتماعی آن، صندوق قرض الحسنه را تأسیس کرد. .

صندوق قرض الحسنه این بانک با اهداف خیریه و با هدف تامین نقدینگی و تامین نیازهای اساسی اقشار آسیب پذیر و با دو ماموریت اساسی؛ توسعه عدالت اجتماعی و رفع نابرابری ها در بانک پارسیان آغاز شده است که در راستای حرکت به سمت بانکداری اسلامی گام برمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا