بانک و بیمه

۲۸.۳ میلیارد دلار ارز واردات طی ۵ ماه تامین شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدا فروردین ماه تا ۳۱ مرداد در این ماه ۲۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجارت و بازرگانی، واردات در برابر صادرات و خدمات اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، در این مدت ۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار به کالاهای اساسی و دارو، ۱۵ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار به تجارت کالا و ۷۱۵ میلیون دلار به خدمات و ۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار به واردات در مقابل صادرات اختصاص یافته است.

بانک مرکزی ۴ میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار برای واردات اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو اورز با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر، نرخ ۲۸۵۰۰ تومان را پرداخت می کند.

تامین ارز صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار، صنعت معدن یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار، صنعت تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار، نساجی و پوشاک ۷۸۱ میلیون دلار این گروه های صنعتی همچنین تا پایان سی و یکم دارای یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار، ۹۹۷، ۲۰۹ و ۴۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات هستند. مرداد این ماه دریافت کرد.

همچنین هفت میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز نیمایی و دو میلیارد و ۴۶۱ میلیون دلار ارز وارداتی برای صادرات به سایر صنایع اختصاص یافت و در مجموع ۲۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار ارز در اختیار صنایع تحت پوشش قرار گرفت. سامانه نیما و ارز صادراتی در مقابل واردات

میانگین موزون نرخ ارز یک ماه منتهی به ۳ شهریور ماه: دلار ۴۱۰۰۰ ۲۶۷ تومان، یورو ۴۶۰۰۰ ۱۲۳ تومان، درهم ۱۱۰۰۰۲۳۷ تومان، یوان ۵۰۰۰۷۹۳ تومان، روبل ۴۵۱ تومان و لیر ۱۰۰۰۲۱۴ تومان.

بر اساس این گزارش در روز سوم شهریور در ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس مرکز مبادلات ایران، دلار با نرخ ۴۹۰۰۰ تومان ۹۷، یورو با نرخ ۵۴۰۰۰ و ۸۷۴ تومان و درهم با نرخ ۱۳۰۰۰ و ۳۶۸ تومان و ۱۰۰ مبادله می شد. دینار عراقی ۳۰۰۰ و ۶۷۱ تومان قرار گرفت همچنین در صرافی مبادله دلار با نرخ ۴۵۰۰۰ ۲۵۰ تومان، یورو با نرخ ۵۰۰۰۰ و ۵۷۵ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰ ۳۲۱ تومان مشاهده شد.

بانک مرکزی: 28.3 میلیارد دلار ارز وارداتی تخصیص یافت

لازم به ذکر است امروز شنبه سوم شهریور ماه آخرین روز عرضه ارز اربعین به زائران حسینی است. حتی بعد از اتمام اربعین حسینی از پنجم تا بیست و یکم شهریور بازگشت ماهانه ارز امکان پذیر است و زائران می توانند ارز باقیمانده خود را در همان بانکی که آن را خریداری کرده اند به نرخ روز مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران بفروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا