بانک و بیمه

۲۸.۷ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

بر اساس گزارش بازار، بانک مرکزی در این مدت ۶ میلیارد و ۳۰۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۵ میلیارد و ۴۴۹ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۷۳۰ میلیون دلار برای خدمات و ۶ میلیارد و ۶ میلیارد دلار برای ۳۰۵ میلیون دلار خارجی اختصاص داده است. ارز وارداتی و صادراتی

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی چهار میلیارد و ۹۴۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی از جمله گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی هزینه کرده است میلیارد و ۳۰۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر پرداخت شد.

این گزارش نشان می دهد تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۱۷۸ میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون دلار و «ماشین آلات و تجهیزات تولید» یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار است. میلیون دلار «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۸۳۹ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» معادل ۷۹۵ میلیون دلار است. این گروه های صنعتی نیز تا پایان روز چهارم یک میلیارد، ۴۷۲ میلیون، یک میلیارد، ۵۶ میلیون، یک میلیارد، ۱۳ میلیون، ۲۱۰، ۴۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دارند. شهریور این ماه دریافت کرد

علاوه بر این گروه ها، هفت میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون دلار ارز واردات و صادرات به سایر صنایع اختصاص یافت.

در مجموع ۲۱ میلیارد و ۷۵۴ میلیون دلار ارز از طریق سامانه نیما و ارز صادرات و واردات در اختیار صنعت قرار گرفت.

این گزارش گزارش می دهد: میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به پنجم شهریور دلار ۴۱۰۰۰ ۴۹۹ تومان، یورو ۴۶۰۰۰ ۲۷۲ تومان، درهم ۱۱۰۰۰ و ۳۰۰ تومان و یوان ۵۸۲۴ تومان، روبل ۴۵۴ تومان و لیر ۱۲۲۱ تومان.

روز پنجم باید گفت شهریور در ماه ۱۴۰۳ در صرافی مرکز مبادلات ایران، دلار با نرخ ۴۹۰۰۰ و ۱۴۵ تومان، یورو با نرخ ۵۴۰۰۰ و ۷۹۸ تومان، درهم با نرخ ۱۳۰۰۰ و ۳۸۲ تومان و ۱۰۰ عراقی مبادله می شد. دینار ۳۶۷۱ تومان همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۵۰۰۰ ۲۵۹ تومان، یورو با نرخ ۵۰۰۰۰۵۰۵ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰۳۳۳ تومان مشاهده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا