اخبار اقتصاد ایران

۲ ایده برای اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری در حال بررسی است

صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دو ایده برای اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری را تشریح کرد و گفت: آنچه به نفع مردم کشور و حمل و نقل است اجرایی می شود.

ایران تحلیل، علی اکبر صفایی درباره امکان اتصال مجموعه بندر انزلی به راه آهن سراسری کشور گفت: در این زمینه ۲ ایده وجود دارد. انزلی و بسیاری از حساسیت های زیست محیطی در حال بررسی است و می توان گفت سختی های زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: راهکار دوم تشکیل مجتمع پایانه واگن ریلی در نزدیک ترین نقطه راه آهن به مجتمع بندری انزلی و رفع این نقص با کامیون بین بندر و پایانه ریلی است. کشتیرانی استان گیلان برای اجرای آن چیزی است که به نفع مردم کشور و حمل و نقل است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با تلاش وزارت راه و شهرسازی راه آهن رشت به بندر کاسپین تکمیل شد، گفت: این بندر به سامانه ریلی کشور متصل شد و دو استان های مهم کشور از جمله گیلان و مازندران به شبکه ریلی متصل شوند. در سراسر کشور متصل شود.

وی افزود: کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه کشورهای بزرگی مانند روسیه و قزاقستان کشورهای پایگاه راه آهن هستند و بهره برداری زیادی از راه آهن انجام می دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دو پروژه ترمینال و اسکله در بندر امیرآباد داریم گفت: اجرای این دو طرح می تواند تاثیر بسیار خوبی در رشد مبادلات تجاری ما از طریق ریلی با مرز دریای خزر داشته باشد. کشورها.

افزایش ۵۰ درصدی صادرات بندرانزلی در ۳ ماهه اول سال

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به عملکرد ۳ ماهه بنادر شمالی کشور در سال جاری اعلام کرد: در مدت مذکور بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در شمال کشور تخلیه و بارگیری شد. بنادر که ۴۵ برابر بیشتر از سال گذشته است. درصد رشد کرده است.

صفایی با بیان اینکه سهم مجتمع بندری انزلی در این تجارت بیش از ۶۰۰ هزار تن بوده است، گفت: این بندر نیز در مدت مذکور ۵۰ درصد رشد در بخش صادرات به همراه داشته است.

اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تعامل شهر انزلی و بندر

وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و بندری اقدامات خوبی در راستای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در استان ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: پروژه لایروبی انزلی. تالاب بین المللی با ۷۵ درصد پیشرفت. تعریض خیابان بایندر با پیشرفت ۶۰ درصدی، روکش آسفالت مسیر دسترسی به بندر، لایروبی حاشیه بلوار تاریخی انزلی به منظور کمک به گردشگری دریایی و حمایت از قایقرانان و کلنگ زنی اسکله گرد از جمله مواردی بوده است. اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا