بانک و بیمه

۲ بانک جدید به فهرست پرداخت‌کنندگان وام ازدواج و فرزندآوری اضافه می‌شود

به گزارش افق میهن، محمد نادعلی روز پنجشنبه در گفت و گو با بیان این مطلب افزود: با سیاست بانک مرکزی با اضافه شدن دو بانک قرض الحسنه جدید و تامین منابع جاری، وام ازدواج و تولد را به یک سوم کاهش می دهیم.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده به زوجین منابع جدید است و مابقی تسهیلات نیست، تصریح کرد: توان بانک ها در بازپرداخت وام بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیست.

مدیرکل عملیات ارزی و اعتباری بانک مرکزی با بیان اینکه منابع جاری را در پرداخت تسهیلات لحاظ کرده ایم، گفت: این منابع به توانایی بانک ها بستگی دارد.

وی ادامه داد: در پایان سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان وجوه برای کوتاه شدن صف وام ازدواج و تولد به بانک ها تزریق کردیم.

نادعلی درباره سیاست تشویقی بانک ها برای کاهش صف وام ازدواج و تولد گفت: هفته آینده جلسه ای با بانک های عملیاتی برگزار می کنیم و بانک ها را به پرداخت این نوع تسهیلات با استفاده از روش های تشویقی تشویق می کنیم تا متقاضیان در آن حضور داشته باشند خط باید مدارک را پر کرده و شرایط گارانتی را بپذیرد.

وی با بیان اینکه با ثبت نام بیشتر متقاضیان از سوی بانک‌ها سرعت کاهش صف‌ها تسریع می‌شود، گفت: بررسی روند چند سال اخیر نشان می‌دهد که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در انتظار دریافت وام هستیم و به نظر می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود که مبلغ وام ازدواج در اسفند ماه افزایش می یابد، متقاضیان از ثبت نام انصراف داده و سال بعد مجددا ثبت نام می کنند.

مدیرکل عملیات ارزی و اعتباری بانک مرکزی در خصوص به روز رسانی وام ازدواج گفت: متقاضیان از سال ۱۳۹۸ مشمول دریافت وام ازدواج هستند که باید به روز شود تا کسانی که قصد ازدواج دارند به زودی وام بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی با رایزنی با مجلس در تلاش است تا اعتبارات جدیدی را برای وام ازدواج و تولد فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا