بانک و بیمه

۲ برابر شدن سقف پرداخت وام به قانون مداران| تحقق درآمدهای دولت با افزایش درصدی مالیات ارزش افزوده!

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بانک مرکزی اخیرا طی نامه ای اعلام کرده است که پرداخت این تسهیلات به شرط پرداخت بدهی مالیاتی متقاضی وام انجام می شود، یعنی اگر فرد یا شرکتی بدهی مالیاتی داشته باشد و این بدهی را نپردازد. نمی توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند. اقدامی با هدف تنظیم سازوکار امور مالیاتی و جلوگیری از تاخیر در پرداخت مالیات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی. حال از آنجایی که برخی معتقدند دولت در بودجه سال آینده روی درآمدهای پایدار حساب می کند، از سوی دیگر سهم درآمدی از محل اخذ مالیات را در بودجه افزایش داده است، این اقدام ممکن است به مردم فشار بیاورد. و فعالان اقتصادی و غیره آرام آرام

اما از آنجایی که دولت تاکنون مبلغ تسهیلات پرداختی به متقاضیان را دو برابر کرده است، این رویکرد نشان می دهد که اینگونه نیست، بلکه دولت و در ذیل آن بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی کشور به دنبال پرداخت مالیات هستند. این کار را مردم نه تنها باید در موعد مقرر، بلکه با حسابی که دولت در بودجه برای درآمدهای مالیاتی سال آینده باز کرده است، انجام دهند.

هرگونه پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی توسط بانک ها به شرط پرداخت مالیات متقاضیان انجام می شود. اما مانند گذشته، اشخاص حقیقی یا حقوقی که بدهی مالیاتی دارند دیگر نمی توانند وام بانکی دریافت کنند.

بدهی مالیاتی پرداخت نمی شود، خبری از پرداخت وام و تسهیلات نیست

اکنون بر اساس بخشنامه جدید و متن اصلاحی آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم مقرر شده است هرگونه پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی توسط بانک ها به شرطی انجام شود. متقاضیان به Steer خود را پرداخت می کنند. اما اشخاص حقیقی یا حقوقی که بدهی مالیاتی دارند دیگر نمی توانند مانند گذشته وام بانکی دریافت کنند. البته کم نیستند افرادی که شاغل هستند اما سهم مالیاتی خود را به صورت نامنظم می پردازند و توجه چندانی به آن ندارند. دیگران درآمد کسب می کنند، اما از حیله گری و ترفند استفاده می کنند تا سهم خود را از مالیات به دولت نپردازند.

دولت برای اینکه در چنین شرایطی به مردم و فعالان اقتصادی فشار نیاورد، اکنون تمام تلاش خود را برای شناسایی این افراد به کار گرفته است تا فراریان مالیاتی را ملزم به پرداخت قانونی مالیات کند، زیرا همانطور که می‌گویند همیشه چنین افرادی وجود دارند. بسیاری که از طریق فعالیت های اقتصادی غیرقانونی و غیره، بدون پرداخت یک ریال مالیات به دولت، درآمد هنگفت و سودآوری بالایی به دست می آورند. به همین دلیل دولت طی دو سال تمام راه‌های جلوگیری از فرار مالیاتی را بسته است، مانند: ب- نظارت بر تراکنش های بانکی و تفکیک حساب های شخصی از حساب های تجاری و غیره.

قبلاً کسانی که وام می گرفتند حتی اگر بدهی مالیاتی داشتند می توانستند وام بگیرند. آنها با انباشت بدهی مواجه بودند که کار را برای خود و سازمان امور مالیاتی سخت کرده بود، اما اکنون اینطور نیست، این اقدام کمک زیادی به تنظیم پرداخت خواهد کرد. کمک مالیاتی می کند

مقررات پرداخت حق الزحمه مالیات و جلوگیری از معوقات بانکی

دکتر. سیاوش غیبی پور، اقتصاددان برجسته مالیاتی در گفتگو با این خبرگزاری “بازار” وی در خصوص اقدامات بانک مرکزی به همراه سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از پرداخت وام و تسهیلات به اشخاص دارای بدهی مالیاتی، افزود: طبق تبصره یک ماده ۱۸۶، کسانی که خواهان تسهیلات بانکی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند، در صورت عدم پرداخت تسهیلات به افراد دارای بدهی مالیاتی پرداخت می شود. تشخیص اینکه متقاضی وام دارای بدهی مالیاتی است یا خیر بر عهده سازمان مالیاتی است. اکنون بدهکاران مالیاتی در صورت پرداخت بدهی خود باید وام دریافت کنند و معافیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این رویکرد البته به نفع دریافت کننده وام و تسهیلات است، گفت: پیش از این افرادی که وام می گرفتند حتی اگر بدهی مالیاتی هم داشتند، این گزینه را در اختیار داشتند و شاید پس از دریافت تسهیلات این گزینه در اختیارشان قرار می گرفت. انباشته شدن بدهی. اینکه کار برای خود و سازمان امور مالیاتی سخت بود اما اکنون در صورت نداشتن بدهی به متقاضیان وام و تسهیلات پرداخت می شود، این اقدام به کاهش معوقات بانکی و نظم بخشیدن به پرداخت حق بیمه کمک می کند. فعالان اقتصادی و وام گیرندگان با پرداخت اقساط گرفتار بدهی نمی شوند.

پیش از این اشخاص حقوقی می توانستند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون کسر مالیات وام بگیرند که امسال با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی به بالای ۹۴۵ میلیون تومان افزایش یافت. این موضوع برای وام های خرد قبل از ۲۰۰ میلیون تومان هم بود که الان ۵۷۵ میلیون تومان است. مرتفع

افزایش حدود دو برابری سقف پرداخت تسهیلات برای متقاضیانی که بدهی مالی ندارند

این کارشناس اقتصادی افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی، پرداخت وام به اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل منوط به ارائه گزارش حساب مالیاتی پیشنهادی سازمان امور مالیاتی به این بانک است تا اشخاص حقوقی و شرکت ها به راحتی دسترسی داشته باشند. انتقال پیشنهادی در این زمینه تسهیلات بانکداری خرد کارآفرینان ارائه شده است. افزایش سقف معافیت این افراد از اعطای کسر مالیات در نظر گرفته شده است. همچنین به منظور تسهیل در پرداخت وام های ارزی و ریالی بدون اخذ گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم سازمان مالیاتی، افزایش سقف استفاده از این تسهیلات خرد پیشنهاد شد. بدون کسر مالیات

این در حالی است که پیش از این تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام بدون کسر مالیات برای اشخاص حقوقی اخذ می شد که با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی در سال جاری این سقف به بیش از ۹۴۵ میلیون تومان افزایش یافت. اشخاص حقوقی می توانند شرکت ها می توانند تا سقف ۹۴۵ میلیون تومان از شبکه بانکی وام دریافت کنند در حالی که طبق ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم الزامی به ارائه موجودی حساب ندارند. همچنین سقف استقراض بدون اضافه برداشت برای افراد و کارآفرینان پیش از این ۲۰۰ میلیون تومان بود و با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی به ۵۷۵ میلیون تومان افزایش یافت.

با در نظر گرفتن افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به عنوان درآمدی باثبات و بدون دردسر که معمولاً به کالا تعلق می گیرد و معمولاً با آن همراه است، همراه با شناسایی فراریان مالیاتی، می توان به تحقق درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده دست یافت.

سهم قابل توجه افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۱ درصد در ایجاد درآمد مالیاتی

این کارشناس مسائل مالیاتی ادامه می دهد و پاسخ می دهد که با توجه به افزایش ۵۰ درصدی مالیات در لایحه بودجه سال آینده، چنین رویکردی مشکلی برای حوزه تولید و میزان درآمد حاصل از اخذ مالیات ایجاد نمی کند. ? پیدا کردن؟ وی افزود: اگرچه نباید بودجه تورمی بر جامعه تحمیل شود، اما به نظر می‌رسد افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده درآمدی ثابت و بدون دردسر تلقی می‌شود که معمولاً از کالاها به دست می‌آید و عموماً با شناسایی مأموران مالیاتی همراه است. می توان محقق کرد که از تحقق درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده جلوگیری شود.

به گفته غیبی پور، شناسایی و رصد گردش وجوه اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق تراکنش های بانکی، شناسایی و پیگرد قانونی فراریان مالیاتی را تسهیل کرده است. نمونه ای از این میزان درآمد مالیاتی است که عمدتاً از طریق نظارت بر فعالیت دستگاه های کارتخوان در طول سال ایجاد می شود. و گذشته در بودجه محقق شد، از طرفی افزایش ۵۰ درصدی مالیات در بودجه ۱۴۰۳ که دولت روی آن حساب می کرد گفته می شود که توسط فرارهای مالیاتی یا یک سری شرکت ها و مشاغلی که درآمد خود را مخفی می کنند وصول می کنند. در نهایت مردم، اصناف و تولیدکنندگان از بی انگیزگی و فشار رنج نمی برند. البته در دو سال اخیر درصد درآمد مالیاتی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است تا به بخش تولید فشار نیاید.
بر اساس این گزارش، دولت در نظر دارد در سال آینده مودیان جدید را با دقت شناسایی و آنها را ملزم به پرداخت قانونی مالیات کند. این امر در کنار استفاده از ابزارهای مختلف برای شناسایی فراریان مالیاتی، فشار زیادی را بر افرادی که قبلاً مالیات پرداخت می‌کنند وارد می‌کند که نباید اتفاق بیفتد، اما درآمدهای دولت باید با مالیات دهندگان جدید افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا