ورزشی

۲ خرید جدید سپاهان می‌توانند مقابل الهلال بازی کنند

تیم فوتبال سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ فردا (پنجشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان الهلال عربستان است. سپاهان تاکنون، علی اصغر عربی (۱۱ بهمن) و عیسی عباس (۱۹ بهمن) در نقل و انتقالات لیگ برتر اما برخی اخبار حاکی از آن است که سپاهانی ها بر اساس قانون لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۴ نمی توانند از بازیکنان مذکور مقابل حریف عربستانی استفاده کنند. این در حالی است که منبعی در باشگاه سپاهان به تسنیم گفته است که دو خرید جدید طلای پوشان مشکلی برای حضور در تیم سپاهان ندارند.

در بررسی های تکمیلی مشخص شد که تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مجاز است تا هشت روز قبل از بازی مقابل الهلال لیست خود را اضافه یا اصلاح کند. ۳۰.۴.۱ قانون AFC. در متن این قانون آمده است: «با دریافت لیست باشگاه های ثبت شده توسط AFC و پس از انقضای مهلت مقرر، باشگاه های شرکت کننده می توانند تا هفت روز قبل از اولین بازی خود در مرحله حذفی، هشت بازیکن را به هر دلیلی جایگزین یا اضافه کنند. ، مشروط بر اینکه از حداکثر تعداد بازیکنان ثبت نام شده تجاوز نکند.

با توجه به شهادت آرش شکرریز و رسول باختر، دو کارشناس حقوقی تسنیم، زمان ثبت قرارداد (نه زمان رونمایی رسمی) در سازمان لیگ و صدور ITC مهم است.

پیگیری ها نشان می دهد باشگاه سپاهان هفت روز قبل از بازی (حتی یک روز زودتر از موعد مقرر) لیست خود را با حضور هر دو خرید جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است. با این اوصاف، عیسی عباس و عربی می توانند بدون مشکل مقابل تیم عربستانی بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا