ترندهای روز

۲ سلطان مواد مخدر جهان در عملیات ضربتی دستگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به گزارش لس آنجلس تایمز، عملیات دستگیری خواکین ال چاپو گوزمان (پسر ال چاپو) و ال مایو زامبادا (مرد پشت کارتل سینالوآ که ده ها تن مواد مخدر را در سراسر جهان قاچاق می کرد) بعد از ظهر پنجشنبه به وقت محلی در یک مکان خصوصی. فرودگاه در شهر ال پاسو در تگزاس و در نزدیکی مرز مکزیک است.

بر اساس این گزارش، خواکین ال چاپو گزمن فرزند ال چاپو معروف است که در تمام دنیا او را می شناسند و فیلم ها و داستان های زیادی از زندگی او ساخته و منتشر شده است. در سال ۲۰۱۹، ال چاپو طی یک عملیات ویژه دستگیر و به آمریکا منتقل شد و در آنجا به حبس ابد محکوم شد. پس از دستگیری این مرد، این پسرش خواکین بود که رهبری کارتل بزرگ سینالوآ در مکزیک را بر عهده گرفت و به فعالیت های مجرمانه خود ادامه داد. اما آنطور که رسانه های آمریکایی گزارش داده اند، فردی که همزمان با خواکین دستگیر شده، یکی از خطرناک ترین قاچاقچیان جهان نیز هست. مردی ۷۶ ساله به نام ال مایو زامبادا که برای دستگیری وی از سوی دولت آمریکا ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین شده است.

گفته می شود که او برای چندین دهه شریک اصلی ال چاپو بوده است. وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که زامبادا از دوران جوانی خود به عنوان یک قاچاقچی بزرگ بین المللی مواد مخدر زندگی خود را سپری کرد اما هرگز یک روز را در زندان سپری نکرد. این مرد به عنوان عامل اصلی قاچاق داروی صنعتی به نام فنتانیل به آمریکا شناخته می شود. ماده مخدری که ۵۰ برابر قویتر از هروئین است و تنها در یک سال ۱۰۰۰۰۰ آمریکایی ۱۸ تا ۴۵ ساله را کشته است. دادستان های آمریکایی چند ماه پیش پرونده ای علیه زامبادا باز کرده بودند و او را عامل اصلی این مرگ ها در آمریکا معرفی کردند.

حال با دستگیری این دو قاچاقچی بزرگ که رسانه ها به آنها لقب سلاطین مواد مخدر جهان را داده اند، پیش بینی می شود معادلات در دنیای قاچاق بین المللی مواد مخدر به هم بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا