کشاورزی

۲ نفر باعث عدم تعیین نرخ خرید تضمینی گندم شدند

روز گذشته جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی برگزار شد. اما به دلیل کمبود اعضا لغو شد.

براساس قانون نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قیمت این محصولات باید تا پایان تیرماه تعیین و قبل از شروع سال زراعی جدید به کشاورزان اعلام شود تا در مورد نوع محصول برای کشت تصمیم گیری کنند. .
جلسه قیمت گندم لغو شد

شورای قیمت محصولات کشاورزی متشکل از نمایندگانی از وزارتخانه های جهاد کشاورزی، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه است که نمایندگانی از تشکل ها، کشاورزان و شورای اسلامی نیز در آن حضور دارند. رئیس این شورا وزیر جهاد کشاورزی است.

بر اساس اطلاعات دریافتی در این جلسه کلیه اعضای مسئول به استثنای وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه یا نمایندگان آنها حضور داشتند. به همین دلیل این جلسه با وجود حضور سایر اعضا برگزار نشد تا با وجود تاخیر ۲ ماهه نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشخص نشود.

چرا این دو نفر حاضر نشدند؟

در خصوص علت عدم حضور نمایندگان وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در این جلسه می توان حدس زد که هنوز بر سر قیمت به توافق نرسیده اند و این تشکل ها نگران بازپرداخت خرید تضمینی هستند. گندم .

به طوری که تا صبح روز شنبه ۱۷ شهریور ماه خرید ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۱۰ هزار میلیارد تومان تضمینی شد که حدود ۱۲۰ هزار تن گندم پرداخت شد و مابقی مطالبات کشاورزان باقی است.

جلسه بعدی شورای قیمت گذاری کالا روز سه شنبه برگزار می شود

بر اساس اطلاعات موجود از سازمان برنامه بودجه، تورم تولید گندم در سال زراعی جدید ۱۰.۵ درصد فرض شده است. نرخ های پیشنهادی اعضا شامل نرخ هایی از ۱۹۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ تومان می باشد. که تفاوت زیادی دارند

به گفته عسگری سخنگوی شورای اسلامی و یکی از اعضای شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی، جلسه بعدی این شورا برای تعیین نرخ خرید تضمینی ۳۲ قلم محصولات کشاورزی از جمله گندم روز سه شنبه هفته جاری برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا