اخبار اقتصاد ایران

۲ هفته بسیار گرم در پیش است | تمام مشترکان مصرف خود را مدیریت کنند

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه منطقه خاورمیانه تحت تاثیر موج گرما شدیدتر قرار خواهد گرفت، گفت: ۲ هفته بسیار گرم در پیش روی کشور است که امیدواریم با تامین برق پایدار و همکاری ما این روزها را پشت سر بگذاریم. هموطنان

افق میهن مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد: دو هفته بسیار گرم در پیش رو داریم و امیدواریم با تامین برق پایدار و همکاری هموطنان عزیز این روزها را پشت سر بگذاریم. در همین راستا باید گفت به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات به برق مصرفی کشور اضافه می شود.

وی ادامه داد: این سامانه یا جبهه گرم تنها ایران را درگیر نمی کند بلکه کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تحت تاثیر این موج گرما قرار گرفته اند و مشکلاتی در شبکه توزیع برق آنها دیده شده است. حتی کشور کویت نیز برنامه خاموشی را منتشر کرده است اما تا این لحظه شبکه برق این کشور پایدار بوده و توانسته است برق مشترکان را تامین کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی دو هفته گرم آینده پیک‌های جدیدی در مصرف برق ثبت شود، لذا از هموطنان عزیز می‌خواهیم ما را در غلبه بر پیک‌های ایجاد شده یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر تاکید کرد: در این بین کل صنعت برق چه در نیروگاه و چه در شبکه برق بسیج شده است و یک مورد از این فعالیت جهادی در نیروگاه رامین به منظور تامین برق در نیروگاه مشاهده شد. به شیوه ای پایدار

رجبی مشهدی یادآور شد: حتی در صورت وجود برق کافی، احتمال فشار بیش از حد به شبکه های توزیع و عدم امکان تامین برق وجود دارد. در نتیجه نیاز همشهریان به افزایش مشارکت در مصرف بهینه برق احساس می شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران خاطرنشان کرد: در این دو هفته ابتدا مشتریان بزرگ صنعتی، مشتریان عمده کشاورزی، سایر مشتریان اداری و بخش عمومی کشور باید به طور کامل و دقیق رعایت کنند. مدیریت مصرف به گونه ای برنامه ریزی می کند که دوره را بگذراند.

وی افزود: از سوی دیگر مشترکان خانگی بسیار پرمصرف و بد مصرف هستند (که تعداد محدودی هستند) و مصرف آنها بیش از ۲.۵ برابر مدل است، باید از مدیریت مصرف پیروی کنند، زیرا در صورت عدم رعایت آنها. ، شرکت به ناچار برق آنها را قطع خواهد کرد. خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا