اخبار اقتصاد ایران

۳۰۰ هزار دستگاه روشنایی معابر استان اصلاح و پربازده خواهند شد

محمد تقی مهدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از افتتاح ۵۷۳ پروژه برق رسانی شهری و روستایی گیلان در دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۲۴۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

ایران تحلیل، محمدتقی مهدی زاده از افتتاح ۵۷۳ پروژه برق رسانی شهری و روستایی گیلان در دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۲۴۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: با تلاش و پیگیری و همدلی مدیران ارشد، مدیران اجرایی و کارکنان پرتلاش این شرکت تعداد ۵۷۳ پروژه برق رسانی شهری و روستایی مربوط به ساخت و اصلاح شد. شبکه فشار ضعیف هوا و زمین، شبکه هوا فشار متوسط ​​و زمین و نصب ترانسفورماتور برق (جهت تقویت ولتاژ شبکه) و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به ارزش کل ۲۴۷۰ میلیارد ریال افتتاح و وارد می شود. عملیات در دهه مبارک فجر.

وی تاکید کرد: در راستای محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم تلاش شد تا رضایت مشترکان شهری و روستایی در تامین برق در اولویت قرار گیرد و در این راستا از طرح رفع ضعف برق روستایی بهره برداری و بهره برداری می شود. توسط مشترکین محترم در دهه فجر پیش رو. گرفت

مهدی زاده با اشاره به اینکه اکثر روستاهای گیلان در اقصی نقاط استان برق رسانی شده اند افزود: هم اکنون برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و پس از اخذ مجوز از منابع طبیعی در حال انجام است. سازمان.

وی در ادامه کلیدی ترین راهکار برای مدیریت منابع انرژی را بهینه سازی مصرف دانست و تصریح کرد: بهینه سازی مصرف به معنای کاهش مصرف نیست. بلکه به میزانی که مصرف انرژی ما به استانداردهای امروزی نزدیک شود، مصرف بهینه و هزینه کمتری خواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان بر هوشمندسازی و کنترل پذیری مشترکان تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط صنعت برق، اعمال مدیریت هوشمند مصرف برق کاملا ضروری است.

وی افزود: هوشمندسازی دارای دو رویکرد دید و کنترل است و از این رو میزان مصرف مشترکان در اتاق مانیتورینگ خود قابل رصد و ارزیابی است و این شرکت در هر لحظه قادر به قطع و وصل و یا مدیریت جریان برق خواهد بود. “

مهدی زاده تصریح کرد: اولویت ما برای هوشمند سازی کنتورها با ادارات و صنایع و مشترکان پرمصرف بوده است و در این راستا تقریبا ۹۷ درصد از مشترکان صنعتی این شرکت هوشمند و قابل رویت شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: این شرکت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد حدود ۸۰ درصد از کل مشترکان را مشترکان خانگی تشکیل می دهند و این گروه با رقمی معادل ۵ آنها بیشترین انرژی را مصرف می کنند. ۴۹ درصد از کل مصرف استان را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، مشترکین محترم می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات این شرکت بهره مند شوند و این امر با نصب اپلیکیشن «برق من» و ثبت ۱۳ رقمی امکان پذیر است. شماره شناسه اشتراک

مهدی زاده تصریح کرد: هم استانی های عزیز می توانید اپلیکیشن برق من را از سایت شرکت توزیع نیروی برق گیلان و کافه بازار به سه روش دانلود کرده و از مزایای این نرم افزار خدمات جامع بهره مند شوید.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان در خاتمه گفت: این شرکت گام بلندی در راستای بهینه سازی مصرف برق و حفظ محیط زیست برداشته و با انعقاد قرارداد اصلاح حدود ۳۰۰ هزار دستگاه روشنایی معابر در استان بین شرکت توزیع نیروی برق گیلان و سازمان انرژی های تجدیدپذیر. بهره وری انرژی برق (SATBA) یکی از استان های پیشرو کشور در این تحول عظیم است.

وی از این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم و بزرگ در تاریخ صنعت برق گیلان یاد کرد و افزود: چراغ های خیابانی فوق کم مصرف LED-SMD با خروجی نور ۱۸۰ لومن بر وات با مصرف توان راکتیو صفر در در مرحله اول این پروژه حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر می باشد. کل طرح استان نصب و تعویض چراغ های موجود خواهد بود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: استفاده از چراغ های جدید فوق کم مصرف تاثیر بسزایی در کاهش مصرف این تعرفه در استان خواهد داشت و علاوه بر آن کیفیت و روشنایی بسیار بهتری را نسبت به گذشته ارائه می کند.

وی افزود: کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه ای در سطح وسیع، کاهش آلودگی های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت های فسیلی از دیگر اهداف این طرح بزرگ است.

مهدی زاده از مزایای این چراغ ها کیفیت روشنایی خوب، طول عمر بالا و مصرف کم برق اعلام کرد و یادآور شد: عمر این چراغ ها ۱۰ سال و مصرف برق آنها یک چهارم چراغ های گازی است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: زمان اجرای این پروژه ۲ سال خواهد بود و اجرای پروژه بزرگ مذکور در گیلان از دهه فجر آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا