اخبار اقتصاد ایران

۳۰ درصد بازار سرمایه متعلق به پتروشیمی‌ها است

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: ۳۰ درصد صادرات نفت و ۲۷ تا ۳۰ درصد بازار سرمایه متعلق به صنعت پتروشیمی است. مهدی مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی در نشست خبری گفت: اهمیت صنعت پتروشیمی بر کسی پوشیده نیست چرا که ۳۰ درصد صادرات نفت و ۲۷ تا ۳۰ درصد بازار سرمایه متعلق به صنعت پتروشیمی است. […]

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: ۳۰ درصد صادرات نفت و ۲۷ تا ۳۰ درصد بازار سرمایه متعلق به صنعت پتروشیمی است.
مهدی مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی در نشست خبری گفت: اهمیت صنعت پتروشیمی بر کسی پوشیده نیست چرا که ۳۰ درصد صادرات نفت و ۲۷ تا ۳۰ درصد بازار سرمایه متعلق به پتروشیمی است. صنعت.
ابهری خاطرنشان کرد: نقش پتروشیمی در اقتصاد ملی بسیار پررنگ است و این صنعت می تواند از اقتصاد تک محصولی نفت جلوگیری کند.
وی افزود: سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار صادرات بود که ۱۴ میلیارد دلار آن را در اختیار سامانه نیما و بانک مرکزی قرار دادیم.
به گفته سخنگوی انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، هم اکنون بیش از ۸۰ درصد ارز صادراتی در اختیار بانک مرکزی است و مابقی به طرح ها و تجهیزات مورد نیاز اختصاص می یابد.
وی افزود: در ۸ ماهه امسال ۸ درصد افزایش تولید داشتیم در حالی که صادرات در مسیر مستقیم بود زیرا ۶۶۰ تن محصول را به بورس کالا تخصیص دادیم.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به عدم تعادل گاز در کشور تصریح کرد: عدم تعادل گاز در کشور ما به دو دلیل است یکی عدم مصرف بهینه و دیگری عدم سرمایه گذاری.
وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی برای غلبه بر مناقشه وارد شد و ۸۰۰ تا ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد و کنسرسیومی برای ساخت چندین مخزن و توسعه میادین گازی ایجاد کرد و قراردادها از EPC به IPC منتقل شد اما قرارداد انجام شده است. هنوز نهایی نشده و نزدیک به دو سال است که به تعویق افتاده و در بوروکراسی اداری است.
به گفته ابهری، کنسرسیوم باختر و پترو فرهنگ دو سال است که سرمایه گذاری کرده اند اما موفق به انعقاد قرارداد نشده اند.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی خاطرنشان کرد: استراتژی کشور بر صادرات است و در برنامه هفتم بند ج ماده ۴۸ مواد خام و نیمه خام ذکر شده است که برای معافیت صادراتی باید لغو شود.
گزارش کردن مهر; وی افزود: هر محصولی تعریفی دارد اما برای مواد نیمه خام تعریفی وجود ندارد، به همین دلیل مجلس برای تامین بودجه برای دریافت عوارض و هزینه، برخی از محصولات مانند اوره و پروپیلن را نیمه خام در نظر گرفته است. در جای دیگر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا