بانک و بیمه

۳۱۰۰ نفر با تسهیلات بانک کارآفرین به خانه بخت رفتند

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک قربهار، این بانک از اوایل سال ۱۴۰۲ تا اواخر سال ۱۴۰۲ برای ترویج سنت حسنه ازدواج فعالیت می کرد. دی وی به ۳۱۰۰ متقاضی وام ازدواج مبلغ ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت کرد.

امکان ازدواج
روند درخواست وام ازدواج در بانک کارابان به شرح زیر است: هر یک از زوجین باید در سامانه وام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام و ثبت نام کنند. سپس از طریق نظارت بانک مشخص شده در سامانه، شعبه پرداخت کننده تسهیلات از طرف متقاضی مشخص می شود و برای ثبت نام کننده پیامک جهت ثبت اطلاعات و شروع مرحله بعدی دریافت تسهیلات ارسال می شود.

در مرحله آخر متقاضی باید با مراجعه به شعبه و ارائه مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده و دریافت وام ازدواج خود اقدام کند.

لازم به ذکر است که این فرآیند نباید بیش از یک ماه طول بکشد در غیر این صورت متقاضی باید مجددا ثبت نام کند.

پرداخت تسهیلات نگهداری از کودکان برای ۱۵۵۰ نفر
همچنین در راستای ترویج فرهنگ فرزندآوری و پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر اعطای تسهیلات فرزندآوری در هفت ماهه امسال، هزار و ۵۵۰ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری معادل دریافت کردند. تسهیلات ۹۱۹۲۰۰ میلیون ریال.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی به بانک ها، اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای تولد فرزندان در دستور کار بانک کارآفرینان قرار گرفته است.

به این ترتیب بانک ها موظفند با پذیرش سفته از متقاضی یا ضامن معتبر به شرح ذیل نسبت به پرداخت تسهیلات شرح داده شده بر اساس اعتبار متقاضی اقدام نمایند.

طبق قانون برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ در ایران متولد می شوند و پدران آنها نیز تابعیت جمهوری اسلامی ایران دارند، تسهیلات وام تولد فرزند برای اولین فرزند ۳۰ میلیون تومان، برای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان است. . به ازای هر کودک فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و فرزند پنجم ۱۵۰ میلیون تومان. علاوه بر این، تسهیلات مراقبت از کودکان به افرادی ارائه می شود که میزان زاد و ولد آنها در شهری که پدر یا فرزند در آن متولد شده است از ۲.۵ بیشتر نباشد.

تسهیلات نگهداری از کودکان بدون پیش پرداخت و با مهلت پرداخت شش ماهه برای شروع پرداخت اقساط پرداخت می شود. اما در صورت تایید سپرده سرمایه گذاری بلند مدت متقاضی از ارائه ضامن یا سفته معاف است.

هزینه مؤسسات زایمان سالیانه ۴ درصد بازپرداخت می شود و در صورت تولد دوقلو و بیشتر با در نظر گرفتن ترتیب تولد برای هر فرزند وام در نظر گرفته می شود.

وام فرزند فقط به افرادی تعلق می گیرد که در سامانه تسهیلات اعتباری تکثیر بانک مرکزی ثبت نام کنند. این همان سیستم تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است. پس از ثبت و تایید، روال آن مانند وام ازدواج است که مبلغ آن توسط بانک مرکزی مستقیماً به یکی از شعب بانک کارآفرینان واریز و در آنجا قابل پرداخت است.

متقاضیان واجد شرایط (پدران) برای متولدین پس از ۱ سال فروردین از سال ۱۴۰۰ و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد کودک می توانند درخواست خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند و چنانچه در مدت بازپرداخت مؤسسه زنان و زایمان فرزند دیگری از متقاضی متولد شود، هزینه مؤسسه مذکور در سال ۹۶ عودت داده می شود. مطابق با شرایط این دستورالعمل ممکن است فرزند بعدی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا