اخبار اقتصاد ایران

۳۱ استان طالب خریدن زمین در دو استان شمالی‌اند | ۵۰ درصد اقتصاد گیلان در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۳۱ استان به دنبال خرید زمین در دو استان شمالی هستند و ماموریت سازمان امور اراضی حفاظت از مناطق تولید کننده مواد غذایی است.

افق میهن، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۰۲ طرح جهاد کشاورزی گیلان در رشت اظهار داشت: طرح های وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت هفته دولت در حوزه های مختلف از جمله آب و خاک است. باغبانی و گلخانه، تولید دام، طیور، شیلات. و آبزی پروری، پرورش قارچ و صنایع تبدیلی افتتاح شده است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های سازمان امور اراضی کشور پرداخت و افزود: خدمات این سازمان پیشران توسعه کشور است؛ در این راستا خدمات این سازمان پیشران توسعه کشور است. آمایش سرزمین بخشی از ادارات امور اراضی و جهاد کشاورزی استان هاست که باید به نحو مطلوب اعمال شود.

افلاطونی تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی را یکی از چالش های کشور خواند و اظهار داشت: از دهه ۱۳۱۰ وظیفه قانونی دولت تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی بوده است. چالش در سیستم قضایی و دعاوی مالکیت بین مردم و دولت و مردم در کنار هم ناشی از عدم تثبیت مالکیت این اراضی است.

وی با بیان اینکه ثبت مالکیت محور و اولویت اول سازمان امور اراضی کشور در ۲ بند تحت عنوان رفع تداخل و حریم اراضی کشاورزی در حال انجام است، افزود: از سال ۱۳۹۳ آخرین قانون رفع تصرف مداخله تحت عنوان ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید در حال انجام است. انجام شد و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۱۱ درصد از میادین از تداخل پاکسازی شد که این میزان اکنون به بیش از ۸۰ درصد میادین کشور رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: خط کشی یا صدور اسناد در حوزه کشاورزی از دیگر اولویت های این سازمان است که بر اساس تفاهم نامه با ثبت نام انجام شد. اسناد و املاک در سطح ملی و استانی.

وی ادامه داد: از ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی کشور تنها ۱۸ میلیون هکتار توانایی و استعداد تولید مواد غذایی را دارد که از این میزان پنج میلیون هکتار اراضی درجه یک و دو و ۵۰ درصد تولیدات کشاورزی است. در این مناطق انجام می شود. او تمام پتانسیل زمین های کشاورزی را حفظ کرد.

عباسی: بخشی از شالیزارهای غرب گیلان به باغ تبدیل شده است

استاندار در آیین افتتاح پروژه های سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: جهاد کشاورزی و زیرمجموعه های مرتبط با هم در راستای خدمت به مردم و تامین امنیت غذایی تلاش می کنند که قابل تقدیر است.

اسدالله عباسی به تشریح ظرفیت های کشاورزی گیلان در حوزه های مختلف از جمله تولید گوشت مرغ پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵۰ تن مرغ در استان تولید می شود که نشان دهنده افزایش تولید در سال های اخیر است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش در تولید محصولات مختلف کشاورزی افزود: در گیلان برای ایجاد زنجیره ارزش در تولید مرغ کارهای خوبی انجام شد که باید در سایر محصولات نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: متولیان امر تولید محصولات کشاورزی باید با ایجاد ارزش افزوده در صنایع مرتبط با این حوزه، هزینه ها را کاهش دهند و به تولید با کیفیت با توجه به بازار مصرف توجه کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر حفظ اراضی حاصلخیز کشاورزی تصریح کرد: بخشی از شالیزارهای غرب گیلان به باغ تبدیل شده است که باید توصیه های لازم به شالیکاران برای جلوگیری از این امر داده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برنج کاران مقرون به صرفه بودن کشت برنج را دلیل تبدیل شالیزارها به باغ می دانند افزود: برای کاهش هزینه ها باید روش های نوین کشاورزی را به شالیکاران آموزش داد.

وی گفت: کشت دوم در شالیزارهای گیلان از جمله کشت راتون نقش مهمی در افزایش درآمد کشاورزان دارد، از این رو مسئولان جهاد کشاورزی باید نسبت به ترویج کشت دوم اقدام و شالیکاران را به این امر تشویق کنند.

صدور ۲۷۰۰ پروانه بهره برداری در صنعت طیور استان در دو سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۳۱ استان به دنبال خرید زمین در دو استان شمالی هستند و ماموریت سازمان امور اراضی حفاظت از مناطق تولید کننده مواد غذایی است.

صالح محمدی در مراسم افتتاح ۱۰۲ طرح جهاد کشاورزی استان گیلان از جمله ساختمان جدید امور اراضی استان، گیلان را یک استان کشاورزی دانست و اظهار داشت: ۵۰ درصد اقتصاد استان در حوزه کشاورزی است.

وی ۲۹.۵ درصد اشتغال استان را مربوط به بخش کشاورزی دانست و گفت: ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور منحصر به گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نقش بسیار تاثیرگذار این استان در زمینه امنیت غذایی گفت: هنجار تولید غذا در هر هکتار زمین کشاورزی در کشور ۲۲ نفر در سال است اما این شاخص چهار است. بار در گیلان و برای ۸۰ نفر غذا در هر هکتار تولید می شود.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به زمین و کشاورزی گفت: با مدیریت استاندار گیلان شاهد همکاری و هماهنگی نهادها در زمینه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی گیلان در هفته دولت امسال با بهره برداری از ۱۰۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد ریال رتبه نخست سرمایه گذاری در حوزه امنیت غذایی را کسب کرد، افزود: با توجه به محدودیت های آب و انرژی ناشی از … تغییر اقلیم، امنیت غذایی یکی از هشت چالش جهانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به بهره برداری از ساختمان جدید امور اراضی استان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان گفت: طرح های هفتگی دولتی حوزه کشاورزی گیلان برای ۱۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. ۲۹۰۰ نفر ما به دنبال افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی و تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های زیرساختی هستیم.

محمدی از صدور ۲۷۰۰ پروانه بهره برداری در صنعت طیور استان در دو سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: حدود ۲۰۰۰ پروانه در صنعت شیلات و ۴۰۰۰ پروانه اصولی برای پرورش گل و گیاه صادر کرده ایم که به تدریج وارد عرصه تولید می شود. چرخه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از میانگین تولید روزانه ۵۵۰ تن مرغ در سال ۱۴۰۰ به ۹۰۰ تن در روز رسیده ایم، تصریح کرد: در سال ۱۳۸۰، میزان تولید مرغ در سال ۱۳۸۰ به ۹۰۰ تن رسیده است. ما یک هدف تعیین کرده ایم.

وی گیلان را استانی مهم در تامین امنیت غذایی کشور دانست و افزود: امروز وظیفه حفاظت از اراضی کشور را داریم و این وظیفه بسیار مهم است.

۱۰۲ طرح جهاد کشاورزی گیلان امروز (پنجشنبه) در آخرین روز از هفته دولت طی مراسمی در رشت به صورت همزمان افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا