اخبار اقتصاد ایران

۳۱ خرداد زمان قطعی پایان تولید پژو پارس؛ کدام خودرو جایگزین پارس می‌شود؟

مدتی است که با موضوع توقف تولید پژو پارس، از سورن پلاس خودرویی با استانداردهای ۸۵ به عنوان جایگزین این محصول نام برده می شود. اما خودروهایی مانند ۲۰۶ دستی و تارا دستی جزو گزینه های پیشنهادی هستند که در طرح های فراخوان برای مشتریان ارسال می شوند.

ایران تحلیل، همانطور که چندی پیش در نامه معاون سازمان استاندارد اعلام شد، پژو پارس به عنوان خودرویی با پلت فرم قدیمی که قادر به رعایت استانداردهای سال ۸۵ نیست، از تولید خارج می شود. مدار است و ایران خودرو تا بهار سال جاری اجازه تولید آن را نخواهد داشت. و شنیده های ایسنا حاکی از اعتبار این مجوز تا ۳۱ است خرداد تمدید شده و نخواهد شد.

توقف تولید محصولات قدیمی و غیراستاندارد از محورهای اصلی دستورات دولت سیزدهم در توسعه صنعت خودروسازی کشور و عرضه محصولات مدرن و ایمن به مردم بوده است. شمرده می شود

با توقف تولید پارس، دیگر محصولی غیراستاندارد در سبد محصولات ایران خودرو وجود نخواهد داشت و تمامی محصولات این شرکت به صورت خودروهای ایمن و استاندارد به دست مشتریان می رسد که این اقدام بزرگ دولت مردمی محسوب می شود. در تصمیمات و وعده های خود به شهروندان.

در حال حاضر با این تصمیم و بررسی تماس های ارسالی از سوی خودروساز، سه مسیر جایگزین پارس به متقاضیان پیشنهاد شده است. سورن پلاس، ۲۰۷ و تارا خودروهای پیشنهادی هستند، با توجه به در نظر گرفتن تسهیلات ۱۰۰ میلیونی فقط برای متقاضیان سورن پلاس، به نظر می رسد برنامه و اولویت ایران خودرو در جایگزینی پارس، محصول سورن پلاس است که به زودی باید شاهد تصاحب سهم پارس به این وسیله باشیم. ماشین. در ادامه به بررسی گزینه های پیشنهادی که در طرح های فراخوان برای مشتریان در حال ارسال هستند می پردازیم.

Suren Plus XU7P یا Optimum Suren Plus مجهز به موتور XU7 Plus است که ۱.۸ لیتر و دارای ۸ سوپاپ است. این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، تریم داخلی فابریک، پشتی صندلی های جلو برقی، رینگ های فولادی، صفحه نمایش لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان هیدرولیک، آینه های تاشو برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، کنترل پایداری الکتریکی است. سیستم، سیستم کنترل استارت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور باد لاستیک، چراغ روشنایی روز، موقعیت لامپ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و غیره.

تجهیزات فوق حس امنیت و راحتی را به راننده و سرنشینان می دهد و می توان آن را یک سر و گردن بالاتر از پارس با ارزش بالاتر قرار داد.

در حال حاضر سورن پلاس بیش از ۱۵۰ میلیون تومان اختلاف قیمت در بازار دارد.

دومین خودروی پیشنهادی پژو ۲۰۷ دستی است که خودرویی به روز و جوان پسند است که می تواند گزینه مناسبی برای نسل جوان جامعه باشد. قیمت کارخانه ای این خودرو در حال حاضر کمتر از ۴۰۰ میلیون است که ارزان ترین خودروی موجود در سبد ایران خودرو است و احتمالا ایران خودرو به زودی قیمت آن را به روز خواهد کرد. اما اگر متقاضیان پارس با احتساب قیمت فعلی کارخانه این خودرو را انتخاب کنند بیش از ۴۰۰ میلیون سود خواهند داشت. بنابراین ۲۰۷ یکی از گزینه های جذاب برای متقاضیان پارس است.

گیربکس دستی با گیربکس شش سرعته نیز به متقاضیان پارس ارائه می شود. این خودرو با قیمتی در حدود ۵۸۰ میلیون در کارخانه بیش از ۲۴۰ میلیون تومان با بازار اختلاف دارد و گزینه مناسبی برای خانواده های ایرانی است. امکانات ایمنی و رفاهی تارا نیز در بین مشتریان از مقبولیت بالایی برخوردار است و به مراتب بهتر از پارس است.

هر سه این خودروها از استانداردهای ۸۵ بهره می برند و از نظر ایمنی و راحتی حرف های زیادی برای گفتن دارند، اما باید منتظر ماند و دید که کدام یک از پیشنهادات جایگزین تقاضای بیشتری را به خود جلب می کند و جایگزین پارس قدیمی ایران خودرو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا