بانک و بیمه

۳۱.۶ میلیارد دلار ارز واردات تأمین شد

بر اساس گزارش های بازار، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در این مدت ۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی، ۷۸۰ میلیون دلار برای خدمات و ۷ میلیارد دلار برای واردات نسبت به صادرات هزینه شده است. ۱ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار تخصیص یافت.

میزان تامین ارز کالاهای اساسی، کشاورزی، دارویی و تجهیزات پزشکی

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی از جمله گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است. گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع ۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

سطح عرضه ارز به صنایع و کالاهای تجاری

این گزارش نشان می دهد در این مدت ۱۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی و ۷ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار برای واردات و صادرات و در مجموع ۲۴ میلیارد و ۶۶ میلیون دلار به صنایع اختصاص یافته است.

این گزارش نشان می دهد تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار و «ماشین آلات و تجهیزات تولید» یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون دلار است. میلیون دلار دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمر» یک میلیارد و ۷۳۱ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات الکترونیک و برق» دو میلیارد و ۶۲ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» ۸۶۳ میلیون دلار است. این گروه‌های صنعتی همچنین شامل یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار، ۵۹۰ میلیون دلار، ۲۴۶ میلیون دلار و ۴۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز بیست و چهارم است. شهریور این ماه دریافت کرد.

همچنین تا ۲۴ شهریور در این ماه سایر صنایع ۶ میلیارد و ۴۴۳ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۲۴ شهریور ماه

بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه در روز بیست و چهارم به پایان رسید شهریور ماه: دلار ۴۳,۰۰۰ ۱۰۶ تومان، یورو ۴۷,۰۰۰ ۷۷۴ تومان، درهم ۱۱,۰۰۰ ۷۳۷ تومان, یوان ۶,۰۰۰ ۷۷ تومان, روبل ۴۷۳ تومان, لیر ترکیه ۱,۰۰۰ ۲۷۰ تومان.

نرخ ارز در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران

لطفا توجه داشته باشید که در روز شنبه ۲۴ شهریور در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۳۸۴ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۷۳۴ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۴۴۷ تومان در مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین دلار در صرافی با نرخ ۴۵,۰۰۰,۸۵۳ تومان، یورو با نرخ ۵۰,۰۰۰,۸۲۱ و درهم با نرخ ۱۲,۰۰۰,۴۸۵ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا