بانک و بیمه

۳۸.۳ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی از ابتدا آنجا بود فروردین ماه تا ۲۸ مهر در این ماه ۳۸ میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در برابر صادرات و خدمات اختصاص یافت.

در این مدت ۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۲۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۸۶۶ میلیون دلار برای خدمات و ۸ میلیارد و ۴۳۵ میلیون دلار برای واردات و صادرات اختصاص یافته است.

بانک مرکزی ۶ میلیارد و ۵۵۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی از جمله گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است. گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع ۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

این گزارش حاکی از آن است که در این مدت ۲۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار کالای بازرگانی و بازرگانی و ۸ میلیارد و ۴۳۵ میلیون دلار واردات و صادرات و در مجموع ۲۹ میلیارد و ۷۵ میلیون دلار ارز به کشور تعلق خواهد گرفت. صنایع ارائه کرده است

این گزارش نشان می دهد تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» دو میلیارد و ۸۰۴ میلیون دلار، برای «صنایع معدنی» ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار و برای «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» دو میلیارد دلار است. و ۵۵ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۶۲۷ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمر» با دو میلیارد و ۱۹۱ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» معادل یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار است. . این گروه های صنعتی نیز یک میلیارد و ۸۷۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۶۱۳ میلیون دلار، یک میلیارد و ۵۶۱ میلیون دلار، ۲۹۱ میلیون دلار، ۷۲۴ میلیون دلار، ۴۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات روز بیست و هشتم است. تا پایان . مهر این ماه دریافت کرد.

همچنین تا ۲۸ مهر ماهانه سایر صنایع ۷ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار ارز و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۲۸ شهریور ماه، دلار ۴۴۰۰۰ ۵۵۵ تومان، یورو ۴۸۰۰۰ ۳۵۹ تومان، درهم ۱۲۰۰۰ ۱۳۲ تومان، یوان ۶۰۰۰ ۲۷۴ ​​تومان، روبل ۴۶۲ تومان، ۳۰۱ لیره ترکیه ۱۰۰۰ تومان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا