بانک و بیمه

۳۹.۵ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی با اعلام این خبر تاکید کرد: در این مدت ۸ میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۲۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۸۹۵ میلیون دلار برای خدمات و ۸۹۵ میلیون دلار برای واردات هزینه شده است. و صادرات ۸ میلیارد و ۷۸۶ میلیون دلار ارز تامین شده است.

این گزارش نشان می دهد در این مدت ۲۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون دلار کالای تجاری و ۸ میلیارد و ۷۸۶ میلیون دلار واردات و صادرات و در مجموع ۳۰ میلیارد و ۱۳۷ میلیون دلار ارز در اختیار صنعت قرار گرفته است. گرفته است

این گزارش نشان می دهد تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل سه میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار، برای «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار و برای «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» دو میلیارد دلار است. و ۵۷ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» معادل دو میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» معادل یک میلیارد دلار و ۷۲ میلیون تومان این گروه های صنعتی همچنین یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون دلار، یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون دلار، یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون دلار، ۷۴۵ میلیون دلار، ۲۹۷ میلیون دلار، ۴۹ میلیون دلار ارز یا واردات در مقابل صادرات تا پایان سال پنجم هستند. آبان این ماه دریافت کرد.

همچنین تا پنجم آبان ماهانه سایر صنایع ۸ میلیارد و ۸۷ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۲ میلیارد و ۴۳۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز یک ماه منتهی به پنجم آبان برای ماه، دلار ۴۴ هزار و ۶۶۴ تومان، یورو ۴۸ هزار و ۲۹۴ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۱۶۱ تومان محاسبه شد.

لطفا توجه داشته باشید که در روز شنبه ۵ آبان در ماه ۱۴۰۳ دلار در صرافی مرکز مبادلات ایران با نرخ ۵۰۰۰۰ و ۳۸۸ تومان، یورو با نرخ ۵۴۰۰۰ و ۴۸۲ تومان و درهم با نرخ ۱۳۰۰۰۷۲۰ تومان مبادله می شد. همچنین دلار در صرافی با نرخ ۴۹ هزار و ۱۵ تومان، یورو با نرخ ۵۲ هزار و ۹۹۸ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۳۴۶ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا