ترندهای روز

۳ راه برای تقویت قدرت مغز و حافظه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

آیا تا به حال اینقدر تلاش کرده اید که نام یک موقعیت، خاطره یا مکان را به خاطر بسپارید و احساس کنید که نمی توانید آن را انجام دهید؟ اغلب به ما می گویند که حافظه با افزایش سن همراه با سایر عملکردهای شناختی کاهش می یابد، اما راه هایی برای تقویت مجدد قدرت مغز وجود دارد. در اینجا چند نکته و تکنیک هوشمند برای تقویت قدرت مغز شما وجود دارد.

۱- ورزش مغز شما را بزرگتر می کند

مغز ما در حین ورزش رشد می کند. ورزش سیناپس ها را افزایش می دهد، ارتباطات بیشتری در مغز ایجاد می کند و به تشکیل سلول های اضافی کمک می کند. سلامت قلب و عروق بهتر به این معنی است که اکسیژن و گلوکز بیشتری را به مغز می برید و سموم بد را دفع می کنید. نکته مهم این است که سعی کنید ورزش را با کشف یک محیط جدید و روش های جدید انجام کارها ترکیب کنید. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود دارد که آن نورون های جدید یک مدار مناسب را تشکیل دهند.

3 راه برای تقویت قدرت مغز و حافظه

۲- راه های جدیدی برای به چالش کشیدن خود بیابید

یک راه کلیدی برای تقویت مغز، به چالش کشیدن آن برای یادگیری چیزهای کاملاً جدید است. به عنوان مثال، رفتن به کلاس هنر یا یادگیری یک زبان جدید، انعطاف پذیری مغز شما را افزایش می دهد. می توانید یک بازی آنلاین را با دوستان یا خانواده انجام دهید. نه تنها مغز شما را به چالش می کشد، بلکه رقابت با دیگران به معنای تعامل اجتماعی بیشتر است.

3 راه برای تقویت قدرت مغز و حافظه

۳_ درست بیدار شدن

همه ما می دانیم که خواب بسیار مهم است، اما کلید کمک به شما در بهترین عملکرد در طول روز به نحوه بیدار شدن شما بستگی دارد. در حالت ایده آل، در یک اتاق تاریک بخوابید و با نور کم از خواب بیدار شوید. این نور از طریق پلک های بسته نفوذ می کند و مغز ما را آماده می کند تا پاسخ کورتیزول بیداری بدن ما را افزایش دهد. میزان هورمون کورتیزول در بدن شما هنگام بیدار شدن از خواب تاثیر زیادی بر عملکرد مغز شما در روز بعد دارد. با استفاده از ویژگی طلوع تدریجی خورشید که به شما کمک می کند تا به طور طبیعی از خواب بیدار شوید، می توانید زنگ بیدار شدن خود را کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا