ورزشی

۳ گزینه سرمربیگری استقلال مشخص شدند؛ خداحافظ آقای نکونام

فوتبال ایران در پایان تعطیلات نسبتا طولانی این هفته ممکن است با خبر جنجالی جدیدی روبرو شود که آن هم معرفی سرمربی خارجی استقلال است.

پس از شکست آبی ها در دیدار پنجشنبه هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان و هفت روز پس از این اتفاق، شایعات مختلفی درباره استقلال شنیده می شود اما هیچ یک از مسئولان رسمی استقلال در مورد این گمانه زنی ها اظهار نظر جدی نکرده اند و باشگاه استقلال تنها است. وی با انتشار بیانیه ای بدون نشان دادن نشانه ای از حمایت از سرمربی فعلی اعلام کرد که قرار است با تلاش کادر فنی نقاط ضعف این تیم برطرف شود.

اما امروز خبر جدیدی در این باره به گوش رسید و یک مربی بلغاری به نام ایویلو پتف به عنوان گزینه اصلی تیم فوتبال استقلال اعلام شد. سرمربی تیم احمد شهریاری، رئیس هیات مدیره استقلال در حال مذاکره با وی برای توافق با وی است. این مربی البته کاری به نام های بزرگی که مدیران باشگاه وعده داده اند (مانند هروه رنارد و نناد بلیتسا) ندارد.

ایویلو پتف که سابقه حضور در تیم های زیادی را دارد با لودوگورتس سه بار قهرمان بلغارستان شده است، تیمی که در لیگ این کشور مقام بایرن مونیخ آلمان را دارد و قهرمان لیگ بلغارستان شده است. در سیزده سال گذشته علاوه بر این پتف روی نیمکت تیم هایی مانند تیم های ملی بلغارستان و بوسنی، باشگاه های عربستان و دیناموزاگرب نشسته و آخرین تیم او دانشگاه کرایووا بلژیک بود. گفته می شود او راهی تهران است و حتی بلیت سفر به ایران برای او آماده شده تا به عنوان سرمربی استقلال به طور رسمی معرفی شود.

از آنجایی که مذاکرات با این مربی توسط ایجنت بوسنیایی مورد اعتماد شهریاری انجام می شود، خبر این مذاکره توسط وی در اختیار یکی از رسانه ها قرار گرفت و حالا هواداران استقلال در جستجوی سوابق این سرمربی که کشورش (بلغارستان) است. ) سالها جایی در این بین بوده است. تیم های درجه دوم فوتبال دنیا ندارد. علاوه بر این، این ایجنت اهل بوسنی با ژلیکو سوپیچ، سرمربی کروات سابق تیم های ریکا و اچ.ان.ک گوریتسا کرواسی و صباح آذربایجان نیز مذاکراتی داشته است.

همزمان فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال در روزهای گذشته با ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق استقلال گفت وگو کرده و نظر وی را درباره پیوستن به استقلال جویا شده است. ایران را دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که پرونده فرهاد مجیدی به نوعی بازگشایی شود تا این مربی ایرانی شاغل در فوتبال امارات به ایران بازگردد، هرچند اطرافیان شهریاری در روزهای گذشته بارها تاکید کرده اند که این هلدینگ به دنبال جذب بازیکن خارجی است. گزینه

در همین راستا و در شرایطی که باشگاه استقلال در حال سنگین کردن گزینه‌ها و استخدام مربی ارزان‌تر برای هدایت تیم فوتبال استقلال است، جواد نکونام نیز از حوادث و اختلالاتی مانند قطع شدن غذا و تجهیزات پزشکی خسته شده است. به عنوان مشکلات قرارداد بازیکنانی مانند مهرداد. محمدی در گفت وگو با “ورزش سه” از برگزاری و مدیریت استقلال و همچنین جذب آلمدین ژیلیکیچ انتقاد شدیدی کرد که به نظر می رسد این موضوع نشان از پایان همکاری او با آبی ها داشته است. مصاحبه ای که به اختلاف عمیق او و مدیران باشگاه دامن زد.

در حال حاضر به نظر می رسد جواد نکونام آخرین روز کاری خود را در باشگاه استقلال و در تمرینات این تیم پشت سر گذاشته است. در هر صورت باشگاه استقلال منتظر ساعاتی پرماجرا و داغ خواهد بود و البته نظرات هواداران و نظرات مثبت و منفی در شکل گیری این سرنوشت نقش خود را ایفا خواهد کرد. این در شرایطی است که تنها سه هفته از لیگ برتر فوتبال ایران می گذرد و این رقابت ها به دلیل تقاطع با روزهای فیفا تعطیل شده است. زمانی که مدیران استقلال پس از تمدید قرارداد با جواد در ابتدای فصل آن را برای تغییرات مناسب می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا