اخبار اقتصاد ایران

۳ یارانه معیشتی برای یارانه بگیران در اول شهریور


یارانه معیشت یارانه معیشت امروز یارانه معیشتی دولت



یارانه معیشتی مرحله ۱۶۲ به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان مربوط به مرداد در ماه ۱۴۰۳ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شده است. این مبلغ از ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد قابل برداشت است.

چندی پیش سازمان هدفمندی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود که یارانه نقدی دهک های اول تا سوم ماهیانه ۲۵ و به سایر خانوارهای واجد شرایط ۳۱ در ماه پرداخت می شود.

یارانه نقدی به صورت مستمر و دوره ای پرداخت می شود. میزان و نحوه پرداخت یارانه ها بسته به سیاست ها و بودجه دولت هر سال تعیین می شود و ممکن است تغییر کند. این یارانه معمولا به صورت ماهانه به حساب بانکی افراد واجد شرایط واریز می شود. مبلغ پرداختی نیز بسته به شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد متفاوت است. در حال حاضر یارانه ها طبق جدول زیر به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

یارانه بر اساس دهیاری انجام شده توسط سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرداد همانند ماه های گذشته ۴۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

مستمری مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بیستم بهزیستی کشور در هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای دهک یک تا سه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر ۲۵ ماهانه، یارانه نقدی و معیشتی. برای سایر خانوارهای واجد شرایط ۳۰۰ نفر به ازای هر ماه ۳۰ هزار تومان و یارانه دارو و هزینه حمل و نگهداری سوخت از اول ماه انجام می شود.

در سال های گذشته یارانه تمام مشمولان در بیستم هر ماه واریز می شد. اما از بهمن ماه ۱۴۰۲ پرداخت یارانه طبق برنامه انجام شود.

مرحله اول پرداخت یارانه نقدی در آذر سال ۱۳۸۸ و در دولت آقای محمود احمدی نژاد شروع شده بود. در این مرحله از پرداخت یارانه مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب یارانه بگیران واریز شد.



۰