بانک و بیمه

۴۰۰ هزار نفر از زنان و دختران خانه دار بیمه شدند

به گزارش افق میهن، سید مرتضی حسینی معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی در پخش زنده تلویزیونی گفت: سازمان تامین اجتماعی به لحاظ وظایف و وظایفی که برای این سازمان تعریف شده نهادی خانواده محور است. . با این سازمان افراد از اولین لحظه تولد تا ورود به رحمت الهی کار می کنند و این سازمان خدمات مختلفی را در حوزه های مختلف به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می دهد.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که در این سازمان از دهه ۸۰ شروع شد، اما ثمره آن در یکی دو سال اخیر به طور جدی مشاهده شد، توجه جدی به بیمه دختران و زنان خانه دار است بیمه‌گر اجتماعی، پوشش بیمه‌ای جامع است که هم در قانون اساسی و هم در بیمه‌نامه‌های آگهی شده مقرر شده است. مقام معظم رهبری اعلام شد نهادهای تامین اجتماعی باید به سمت پوشش های بیمه ای عمومی بروند. یکی از وظایفی که تامین اجتماعی در دو سال اخیر با جدیت دنبال کرده است، حمایت از زنان خانه دار و دختر است.

معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی گفت: با برنامه توسعه پوشش بیمه ای که طی دو سال و نیم گذشته دنبال شده است، در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار بیمه شده زن و دختر خانه دار تحت حمایت خدمات مختلف تحت پوشش داریم. توسط سازمان تامین اجتماعی

وی افزود: علاوه بر زنان خانه دار و دختر، پوشش بیمه ای دانشجویان در دوران تحصیل نیز در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های کشور بیمه هستند.

حسینی همچنین گفت: ثبت نام در بیمه زنان خانه دار و دخترانه و بیمه دانشجویی کار بسیار ساده ای است و نیازی به مراجعه حضوری به تامین اجتماعی ندارد و هر کدام از این افراد تحت تکفل خواهان بیمه شدن هستند. از طریق سامانه خدمات تامین اجتماعی غیر حضوری می توانند در این طرح ها ثبت نام کرده و با خرید بیمه اجتماعی برای آینده ای بهتر برنامه ریزی کنند. فعال‌سازی بیمه زنان خانه‌دار، دختر و دانش‌آموز یکی از مهم‌ترین وظایفی است که در دو تا سه سال اخیر در حوزه تامین اجتماعی خانواده با جدیت دنبال شده است.

وی در خصوص فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان گفت: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات درمانی رایگان به تمامی بیمه شدگان و خانواده های آنان، به بیمه شدگان و مستمری بگیران کلیه مراکز درمانی کشور نیز خدمات ارائه می کند. کشوری که دارد در واقع تامین اجتماعی اولین و بزرگترین خریدار خدمات بهداشتی و درمانی در کشور است و با بیش از ۵۷ هزار پزشک و مرکز درمانی برای ارائه خدمات مختلف پزشکی، تشخیصی و دارویی به خانواده های بیمه شده قرارداد دارد.

معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی افزود: بر اساس نگاه خانواده محوری در حوزه درمان اخیرا کارهای ویژه ای برای بیمه شدگان و مستمری بگیران عزیز انجام شده است. از جمله اینکه هزینه های درمان ناباروری و درمان بیماری های صعب العلاج توسط شرکت های بیمه تامین می شود و خدمات بسیار خوبی در این زمینه ارائه می شود. همچنین با رویکرد پیشگیری از بیماری های مزمن و گران قیمت، کلینیک های ویژه پایش و کنترل دیابت و فشار خون در تمامی مجتمع های درمانی سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است.

وی افزود: حدود ۵۰۰ مرکز درمانی تامین اجتماعی در سراسر کشور خدمات مختلف درمانی رایگان را به خانواده های بیمه شدگان ارائه می دهند که امیدواریم بتوانیم خدمات درمانی متناسب با آن را در حوزه درمان و توسعه به ویژه در مناطق توسعه نیافته و توسعه نیافته ارائه کنیم.

حسینی در خصوص شرایط بیمه دانشجویی گفت: هر دانشجو می تواند از روز اول تحصیل خود را بیمه کند، تمام عمر دانشجویی او در مدارک استخدامی و بیمه ای او لحاظ می شود اگر چهار سال بیمه دانشجویی را حذف کنیم می توانند پس از اتمام تحصیلات خود پس از ۲۶ سال کار، ۳۰ سال سابقه خدمت و ۳۰ روز حقوق بازنشسته شوند. بیمه زنان خانه دار شرایط خاصی ندارد و تمامی زنان خانه دار زیر ۵۰ سال می توانند در این بیمه ثبت نام کنند. برای این عزیزان امکان بارگذاری غیر حضوری مدارک از طریق سامانه خدمات آفلاین سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و از طریق اپلیکیشن “تامین من” وجود دارد که از همان ماه اول بسیار آسان است. هر دو بیمه هستند و در صورت تمایل می توانند از خدمات پزشکی نیز بهره مند شوند. این روزها در اسناد بیمه بازنشستگی درج می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا