ترندهای روز

۴ میوه که جلوی نابودی مغز را می‌گیرند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

میوه ها منبع عالی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند و به همین دلایل، متخصصان تغذیه مصرف بین دو تا پنج وعده میوه در روز را توصیه می کنند.

خوردن میوه ها به طور کلی مفید است، اما گنجاندن برخی از میوه ها در رژیم غذایی روزانه می تواند به طور خاص به تقویت سلامت و عملکرد مغز کمک کند. چهار مورد از مهمترین میوه ها برای این منظور عبارتند از:

۱. سیب

سیب حاوی مقدار زیادی کوئرستین است که به دسته فلاونوئیدهای پلی فنل تعلق دارد. یکی از مزایای کلیدی کورستین این است که به محافظت از سلول های عروقی مغز در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

۲. موز

موز دارای غلظت بسیار بالایی از تریپتوفان است. تریپتوفان یک اسید آمینه است که توسط بدن برای تولید پروتئین های ضروری مختلف استفاده می شود. دو مورد از ضروری ترین پروتئین های تولید شده توسط تریپتوفان ملاتونین و سروتونین هستند. ملاتونین برای تنظیم چرخه خواب و بیداری روزانه مورد نیاز است و سروتونین اشتها، خلق و خو، میل جنسی و آستانه درد را تنظیم می کند. سروتونین همچنین می تواند ظرفیت حافظه شما را تقویت کند، به همین دلیل است که موز در لیست میوه های مفید برای حافظه قرار دارد.

۳. نارنجی

پرتقال در پیشگیری از زوال عقل مفید است. زیرا ویتامین C موجود در آن با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به تنظیم دوپامین در مغز کمک می کند که تاثیر مثبتی بر حافظه، تمرکز، انگیزه و خلق و خوی دارد.

۴. گیلاس

با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز، ترکیبات موجود در گیلاس به محافظت در برابر زوال شناختی ناشی از افزایش سن کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا