محیط زیست

۴ هکتار از پوشش‌های گیاهی و مراتع رودآباد سمیرم در آتش سوخت

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به اطفای حریق در مراتع حاشیه جاده روستا گفت: رودآباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم اظهار کرد: این آتش سوزی ساعت ۱۷ ظهر امروز در بخشی از مراتع حاشیه جاده این روستا پس از دو ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج و نیروی انتظامی چهارراه رخ داد. آتش نشانی روستا، بخشداری، دهیاری و آتش سوزی توسط تیم های محلی مهار شد.

وی علت این حادثه را بی احتیاطی در ترک ته سیگار در حاشیه جاده روستا ارزیابی کرد رودآباد شهرستان سمیرم دانست و افزود: بر اثر وزش باد شدید، شدت گرمای آتش گسترش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ۹۵ درصد حوادث آتش سوزی در عرصه های طبیعی را ناشی از عوامل انسانی و بی احتیاطی عنوان کرد و گفت: به منظور پیشگیری از آتش سوزی در پوشش گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می شود گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان در مجاورت منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده ها و پوشش گیاهی، باقی گذاشتن ته سیگار، کبریت، اشیاء صیقلی و بطری های آب معدنی کنسرو شده در مراتع و کنار جاده ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه های طبیعی سریعا مراتب را با شماره تلفن ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. و ۱۵۰۴ و اورژانس و مقامات محلی. مشارکت در کنترل و پیشگیری از گسترش آتش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا