بانک و بیمه

۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه

به گزارش ایران تحلیل، اکبر شوکت رئیس اتحادیه کارگران ساختمانی درباره وضعیت فعلی بیمه کارگران ساختمانی گفت: در سه سال گذشته بیمه حدود ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی متوقف شده است که در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر است. هزاران کارگر در صف انتظار بیمه و اجرای مطالبات هستند. صدور واقعی شناسنامه فنی ساختمان.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در ادامه با اشاره به بررسی های جدید خاطرنشان کرد: اخیراً شاهکار جدیدی از سوی برخی از مدعیان ساخت و ساز و فروش ارائه شد که با پیشنهادی که تحت عنوان «تحقیق» ارائه کردند، تلاش کردند ابزارهای قانونی موجود را به نصف برسانند. . یعنی در صورت قطعی شدن نظرسنجی باید از بیمه ۵۰۰ هزار نفر قطع امید کنیم و حداقل نیمی از بیمه شدگان باطل می شوند. تاکنون دلیل بیمه نشدن کارگران بهانه تامین اجتماعی نبودن منابع برای بیمه مردم بوده است.

شوکت با بیان مشکلات این بخش گفت: یکی از ضعف های عمده اقتصاد که تا حدودی به تورم و دوقطبی شدن جامعه و ایجاد طبقات فقیر و غنی می انجامد، عدم ایستادگی در مقابل حریصان است. متأسفانه در صنعت ما آنقدر شرک آور زیاد است که به راحتی حقوق کارگران ساختمانی را زیر پا می گذارند و یکی از سخت ترین و زیان آورترین مشاغل را نادیده می گیرند. اگرچه ما تنها ۶ درصد از نیروی کار کشور را تشکیل می دهیم، کارگران ساختمانی ۵۰ درصد از حوادث کار را تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا