بانک و بیمه

۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه بلاتکلیفند

به گزارش ایران تحلیل، اکبر شوکت رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به آخرین روند بیمه کارگران ساختمانی در کشور گفت: کارگران ساختمانی همچنان مانند سه سال گذشته در بلاتکلیفی به سر می برند. و استرس و ترس از قطع بیمه سه سال است که با آنها همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیمه حدود ۳۰۰ هزار نفر قطع شده است، افزود: با وجود تغییرات جزئی در قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس، هرچند نظر کمیسیون اجتماعی و نظر نمایندگان کار و تامین اجتماعی است. متفاوت بودند، اما در صحن ناگهان آلانی چندین سال کار کارشناسی را کنار گذاشت و با موضوع جدید موافقت کرد، اما اجرا نشد.

به گفته شوکت، در حال حاضر هیچ کارمند جدیدی بیمه نشده و تقریباً ۵۰۰ هزار نفر در انتظار بیمه هستند.

رئیس انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در گفت و گویی اظهار داشت: اخیراً شاهکار جدیدی از سوی برخی از مدعیان ساخت و ساز و فروش ارائه شده است که با پیشنهادی که مطرح کرده اند به دنبال نصف کردن منابع قانونی موجود تحت عنوان « تحقیق و بررسی”. یعنی اگر بررسی ها منجر به رای گیری شود، امیدمان به بیمه شدن ۵۰۰ هزار نفر از بین می رود و حداقل نیمی از بیمه شدگان باطل می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نظارت قوی متولیان و اتحادیه ها با چنین مشکلاتی مواجه هستیم؟ وی بیان کرد: یکی از بزرگترین ضعف های اقتصاد که تا حدودی منجر به تورم، قطبی شدن جامعه و ایجاد طبقات فقیر و غنی می شود، عدم ایستادگی در مقابل باج گیران است. متأسفانه در صنعت ما آنقدر شرک آور زیاد است که به راحتی حقوق کارگران ساختمانی را زیر پا می گذارند و یکی از سخت ترین و زیان آورترین مشاغل را نادیده می گیرند. اگرچه ما تنها ۶ درصد از نیروی کار کشور را تشکیل می دهیم، کارگران ساختمانی ۵۰ درصد از حوادث کار را تشکیل می دهند.

شوکت در عین حال درباره الزام به شناسنامه فنی ساختمان و لزوم ثبت سطح مهارت نیروی کار گفت: این موضوع اگرچه در ماده ۴ قانون نظام مهندسی آمده است، اما در ماده نیز دیده می شود. ۱۸ قانون فضا و بهسازی. ما در سال ۱۳۹۲ این قانون را از مجلس تصویب کردیم و در ماده ۱۸ قانون بهبود محیط کسب و کار به طور کامل به آن اشاره شده است و ده سال است که اتحادیه برای این کار داریم، اما مافیای قدرت و ثروت این قانون را رها نمی کند نیروی انتظامی و عدالت برای کارگران ساختمانی و صنعت. ساختمان اتفاق می افتد.

رئیس فدراسیون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی خاطرنشان کرد: اگر واقعاً شناسنامه فنی به دست بیاید، نیاز به اطلاعات کامل و جامع از مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر و سازنده ساختمانی داریم که پیمانکاران اصلی در زمین های ساختمانی و ساختمانی هستند. ماهیت کار، مهارت و کیفیت کار

شوکت افزود: به نمایندگی از کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، بزرگترین تشکل صنفی با حدود ۵۰۰ انجمن، اعلام می کنیم که آمادگی داریم با کمک وزیر کار یا وزیر راه و شهرسازی هر زمان که ظرفیت داشته باشیم، مسائل را پیگیری کنیم. انجمن ها در کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا