اخبار اقتصاد ایران

۵۶۰ هزار واحد تحویل مردم شده است | آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تعداد نهضت ملی مسکن از دو میلیون و ۶۵۳ هزار واحد گذشت و ۵۶۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شده است.

ایران تحلیل به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: پروژه راه آهن خزر رشت پنجشنبه ۱۰ خرداد به بهره برداری می رسد. ۱۴۰۳ با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و دریا دریای خزر به خلیج فارس متصل می شود که اتفاقی بی سابقه در تاریخ کشور است و نقش کریدوری برای جمهوری اسلامی دارد.

وی در ادامه گفت: رشد تولید مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ بوده و این رقم در تاریخ کشور کم است. این در حالی است که در ابتدای دولت شاهد رشد منفی ۱۳ درصدی بودیم. این مقایسه نشان می دهد که در دولت شهید رئیسی چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

بذرپاش با بیان اینکه در ۳ ماهه امسال ۵۵ درصد رشد ترانزیت داشتیم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۵۸ درصدی داشتیم که رشد ترانزیت جاده ای در سه ماهه امسال ۶۹ درصد بوده است. قربانیان تصادفات جاده ای که باید تلاش کنیم تا حد امکان کاهش دهیم فروردین و اردیبهشت با کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی مواجه شد. طبق برنامه این شاخص باید سالانه ۱۰ درصد کاهش یابد. این یک موضوع آرزوی سال هاست.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ادعاهای کذب در مناظره های انتخاباتی اظهار داشت: تعداد نهضت ملی مسکن از مرز دو میلیون و ۶۵۳ هزار واحد گذشت و ۵۶۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شده است. از جانب آبان در سال ۱۴۰۰ ساخت ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار واحد را آغاز کردیم که رقم کم سابقه ای در حوزه مسکن کشور است و امیدواریم در دولت آینده با این شتاب ادامه یابد.

وی گفت: در حوزه مسکن روستایی ۳۰۰ هزار واحد از ۵۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده تحویل شده است و این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم تا پایان سال به ۸۰۰ هزار واحد برسیم.

بذرپاش با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص آزادسازی نرخ بلیت گفت: دیوان عدالت اداری رای به آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی داده است; اعتراض کردیم که این حکم معتبر نیست. دستور توقف این حکم لغو شده است. بنابراین با این حکم دادگاه، نظام عرضه و تقاضا نرخ را تعیین می کند. نامه نوشتیم تا در سران نیروها مطرح شود. ما در بخش هوانوردی عرضه و تقاضا داریم و ناوگان هنوز با تقاضا فاصله زیادی دارد. ما با قیمت گذاری بلیت موافقیم و معتقدیم شورای عالی هواپیمایی می تواند نرخ ها را تعیین کند، البته ما تابع قانون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا