فناوری

۵ اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایلان ماسک خودش مخترع است؟ بعید است که او در اتاق کنترل اسپیس ایکس بنشیند و به حل معادلات پیچیده فیزیک کمک کند. چیزی که او بیشتر به آن شهرت دارد، نظارت بر پروژه های جاه طلبانه و اجرای آنهاست.

با این حال او دانش فنی و طراحی نیز دارد که به پروژه های شرکتش کمک کرده است. برخی از اختراعات او و شرکتش دنیا را تغییر داده اند و برخی دیگر که هنوز به طور کامل رونمایی نشده اند ممکن است جایگاه ما را در جهان تغییر دهند.

اینترنت استارلینک

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

استارلینک یک ماهواره در مدار پایین زمین است که اینترنت را با داده های نامحدود و سرعت پهنای باند سریع فراهم می کند. این ماهواره ها گزینه های اینترنت قابل حمل یا ثابت را با قیمت عالی به کاربران ارائه می دهند.

این سرویس که توسط SpaceX توسعه یافته است، از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۹ زندگی بسیاری از مردم را تغییر داده است زیرا همه به زیرساخت های زمینی دسترسی ندارند.

اگرچه استارلینک تنها سرویس اینترنت ماهواره ای نیست، اما با رشد سریع خود پتانسیل زیادی دارد. این شرکت همچنین برنامه هایی برای راه اندازی سرویس تلفن ماهواره ای دارد.

Neuralink

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

Neuralink که توسط ماسک در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، یک شرکت فناوری عصبی است که تراشه‌های ارتباطی مغز و رایانه را تولید می‌کند که می‌توانند در مغز کاشته شوند.

در حالی که ممکن است مانند فناوری مخرب فیلم های علمی تخیلی به نظر برسد، این پتانسیل را دارد که به افراد زیادی کمک کند. زیرا نورون های مغز به ماهیچه ها متصل هستند و این مسیرها در افرادی که از نظر جسمی ناتوان هستند آسیب می بینند. Neuralink می تواند این شکاف را پر کند و به کاربران این امکان را می دهد که برای مثال، بازوهای رباتیک را با استفاده از ذهن خود کنترل کنند.

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

همچنین گفته می شود این فناوری قرار است بیماری های مغزی مانند صرع و زوال عقل را درمان کند.

Neuralink هنوز در حال توسعه است و اخیراً برای آزمایش انسانی تأیید شده است.

کشتی ستاره ای اسپیس ایکس

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

Starship یک فضاپیمای با پتانسیل بالا است که توسط SpaceX و Musk ساخته شده است. کشتی فضایی از دو بخش تشکیل شده است: یک موشک فوق سنگین و یک فضاپیما.

این سفینه فضایی برای حمل خدمه و بار طراحی شده است و می تواند تا ۱۵۰ تن وزن قابل استفاده مجدد و ۲۵۰ تن وزن قابل استفاده را حمل کند.

چیزی که Starship را متمایز می کند این است که قابل استفاده مجدد است. پس از جدا شدن، تقویت کننده دوباره وارد جو زمین می شود و می تواند دوباره در محل پرتاب فرود بیاید.

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

دومین پرواز آزمایشی استارشیپ دو ماه پیش انجام شد. اگرچه مشکلی در تقویت کننده فوق سنگین وجود داشت که پس از جدایی منفجر شد، اسپیس ایکس این پرواز آزمایشی را “موفقیت آمیز” نامید.

در دراز مدت، Starship این پتانسیل را دارد که سفر فضایی را متحول کند و ما را به اعماق ستارگان ببرد.

خودروهای برقی تسلا

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

ایلان ماسک اولین سرمایه گذار تسلا در سال ۲۰۰۵ بود. تسلا برای اولین بار زمانی ظاهر شد که خودروهای الکتریکی غیرعملی به نظر می رسیدند.

این شرکت با خودروهای با کارایی بالا شروع به کار کرد تا بودجه توسعه و توجه را برای خطی از خودروهای برقی مقرون به صرفه جلب کند.

ماسک سرانجام در سال ۲۰۰۸ مدیرعامل شد و تغییرات زیادی را اعمال کرد که عملاً شرکت را از ورشکستگی نجات داد.

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

خودروهای تسلا تنها خودروهای سنتی گازسوز نیستند که موتورشان عوض شده است. مدل های مختلف آن نوآوری های قابل توجهی را به همراه داشته است.

تسلا درک جهان از خودروهای الکتریکی را تغییر داد و در نتیجه، شرکت‌های دیگر نیز از آن پیروی کردند.

X Dat Com

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

X.com در اصل یک بانک آنلاین بود که در سال ۱۹۹۹ توسط ماسک و سه نفر دیگر راه اندازی شد. این تنها بانکی بود که کارمزدی دریافت نکرد و حتی برای جذب مشتریان جدید پاداش هایی ارائه کرد. مهمتر از همه، کاربران فقط با داشتن آدرس ایمیل گیرنده می توانند پول را انتقال دهند.

5 اختراع برتر ایلان ماسک در زمینه فناوری

این سرویس بدون شک جلوتر از زمان خود بود. تنها یک سال پس از راه اندازی، X.com با شرکت نرم افزاری Cofinity ادغام شد و ماسک به عنوان مدیرعامل ایران تحلیل شد. چند ماه بعد، هیئت مدیره این شرکت رای به برکناری ماسک از سمت مدیرعاملی داد. در ژوئن ۲۰۰۱، این شرکت نام خود را به PayPal تغییر داد، که یکی از پیشگامان پولشویی الکترونیکی بود و هنوز یکی از بزرگترین شرکت های ایالات متحده از نظر درآمد است.

ماسک با تغییر نام توییتر به X.com این نام را به نوعی احیا کرد.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا