ترندهای روز

۵ ویژگی گلکسی S۲۴ اولترا که اپل می‌تواند به نسل بعدی آیفون‌ها اضافه کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

هفته گذشته سامسونگ از قدرتمندترین پرچمدار اندرویدی گلکسی اس ۲۴ اولترا رونمایی کرد که با ارائه فناوری های جذابی مانند ابزارهای هوش مصنوعی توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. مهمتر از همه، کره ای ها ویژگی هایی را به این گوشی اضافه کرده اند که در سری آیفون ۱۵ شاهد آن نبودیم و این می تواند نشانه برتری موقت گلکسی اس ۲۴ اولترا باشد.

اما سری آیفون ۱۶ چطور؟ تا زمان رونمایی نمی توان نظر قطعی داد اما انتظار داریم ۵ ویژگی جدید گلکسی اس ۲۴ اولترا را در گوشی های آیفون ۱۶ ببینیم. برای بررسی این ویژگی ها با دیجیاتو همراه باشید.

وای فای ۷

5 ویژگی گلکسی اس 24 اولترا که اپل می تواند به نسل بعدی آیفون ها اضافه کند

در سال ۲۰۲۴ بسیاری از دستگاه ها از این ویژگی پشتیبانی می کنند تا کاربران بیشتری بتوانند با سرعت بیشتری به اینترنت دسترسی داشته باشند. به همین دلیل سامسونگ وای فای ۷ را به تمامی دستگاه های سری S24 اضافه کرده است و احتمالا اپل سری آیفون ۱۶ را نیز به این ویژگی مجهز خواهد کرد.

در حال حاضر، عموم مردم از ویژگی های Wi-Fi 7 بی اطلاع هستند و تعداد کمی از روترها از این فناوری پشتیبانی می کنند. همچنین، اگر اینترنت شما سریع است، احتمالاً در حال حاضر نیازی به وای فای ۷ ندارید. البته از آنجایی که بیشتر گوشی ها بین ۳ تا ۵ سال استفاده می شوند، این فناوری می تواند در آینده به کارتان بیاید.

سری آیفون ۱۵ بدون این فناوری معرفی شد، زیرا Wi-Fi 7 در آن زمان به طور رسمی تایید نشده بود. اما حالا این احتمال وجود دارد که در نسل جدید پرچمداران آیفون شاهد چنین مشخصه ای باشیم.

دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی

5 ویژگی گلکسی اس 24 اولترا که اپل می تواند به نسل بعدی آیفون ها اضافه کند

یکی دیگر از ویژگی های چشمگیر و جذاب گلکسی اس ۲۴ اولترا دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی بود که وضوح آن نسبت به نسل قبلی خود ۵ برابر افزایش یافته است. اگرچه در دوربین تله فوتو آیفون ۱۵ پرو مکس از لنز تتراپریسم استفاده شده است، اما مانند نسل های قبلی از وضوح ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می کند. در نتیجه نمی توانید تصاویر ثبت شده با این دوربین را به درستی برش دهید.

سامسونگ با گنجاندن زوم اپتیکال ۵ برابر در دوربین تله فوتو، وضوح عکس های برش خورده را بسیار افزایش داده است و اکنون به گفته کره ای ها، تصاویر از کیفیت بهتری نسبت به نسل قبل برخوردار هستند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که اپل در دوربین تله فوتو نسل بعدی آیفون ها تغییراتی ایجاد کند.

صفحه نمایش روشن تر

5 ویژگی گلکسی اس 24 اولترا که اپل می تواند به نسل بعدی آیفون ها اضافه کند

سامسونگ روشنایی گلکسی اس ۲۴ اولترا را به ۲۶۰۰ نیت رسانده است در حالی که این عدد در اس ۲۳ اولترا به ۱۷۵۰ نیت می رسد و آیفون ۱۵ پرو مکس از ۲۰۰۰ نیت استفاده می کند. همچنین سامسونگ در سری S24 از سیستم خنک کننده بهتری استفاده کرده است که از کاهش روشنایی صفحه (به دلیل افزایش دمای گوشی) در زیر نور خورشید جلوگیری می کند.

مدل های زبان مبتنی بر ماشین

5 ویژگی گلکسی اس 24 اولترا که اپل می تواند به نسل بعدی آیفون ها اضافه کند

در رویداد UNPACKED 2024، سامسونگ همکاری خود را با گوگل برای ظهور مدل بزرگ زبان جمینا در سری S24 اعلام کرد. این مدل زبان مبتنی بر دستگاه (روی دستگاه) است تا بتوانید دستورات خود را بدون ارسال به سرور ابری و از طریق گوشی خود اجرا کنید. به عنوان مثال، کره ای ها قابلیت ترجمه فوری را معرفی کردند که به طور خودکار مکالمات بین افراد را در حین تماس به زبان مورد نظر ترجمه می کند.

پیش از این شاهد حضور موتور عصبی در پردازنده های سری A بودیم اما کوپرتینویی ها هنوز مدل زبان خود را معرفی نکرده اند. با این حال، برخی گزارش ها حاکی از آن است که اپل روی این موضوع تمرکز کرده است و اگر همه چیز خوب پیش برود، می توانیم سیری را هوشمندتر و قدرتمندتر از قبل در سری آیفون ۱۶ ببینیم.

ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی

5 ویژگی گلکسی اس 24 اولترا که اپل می تواند به نسل بعدی آیفون ها اضافه کند

یکی از بارزترین کاربردهای هوش مصنوعی، امکان ویرایش تصاویر و تغییر عناصر آن است. به همین دلیل سامسونگ مسیر گوشی های پیکسل ۸ را در پیش گرفته و ابزارهای ویرایشگر هوش مصنوعی را برای کاربران علاقه مند به عکاسی به ارمغان آورده است. این باعث می شود سری S24 یکی از معدود گوشی های اندرویدی واقعا هوشمند باشد.

با وجود ابزارهای هوش مصنوعی در گوشی های S24 می توانید انحرافات و نویزهای رنگی را حذف کنید، گوشه های تصاویر را پر کنید و سایر ویرایش های لازم را انجام دهید. همچنین می توانید از این ابزار برای بهبود کیفیت عکاسی در شب و همچنین تبدیل فیلم های استاندارد به اسلوموشن با نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه استفاده کنید.

اپل پیش از این از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده کرده است، اما اکنون زمان آن رسیده است که آمریکایی ها پا پیش بگذارند و سری آیفون ۱۶ را با جدیدترین فناوری های عکاسی عرضه کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا