اخبار اقتصاد ایران

۶۰۰ هزار تن برنج نیاز داریم، اما ۲ میلیون تن وارد شد / امکان تامین برنج از استان‌های شمالی وجود دارد

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت جهاد سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن برنج برای ذخایر استراتژیک نیاز داریم که متاسفانه در سال های گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ۲ میلیون تن برنج وارد شد.

ایران تحلیل قاسم پیشه ور رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: بارندگی های اخیر ربطی به کاهش یا افزایش تولید برنج ندارد لذا امیدواریم هوا در استان های شمالی گرم شود. و به طور کلی باران های فصلی باید پشت سد جمع آوری شود.

به گفته وی، باید اقدامات لازم برای تولید برنج مانند طرح جامع ملی آب و سدها در راستای افزایش تولید برنج انجام شود. لازم است با تدارکاتی مانند زهکشی قنوات و یا لایروبی سدها، تامین برنج از استان های شمالی به راحتی امکان پذیر باشد.

پیشاور ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت جهاد برای ذخایر استراتژیک نیاز به واردات ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن برنج داریم در حالی که در سال های گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن تا ۲ میلیون تن برنج وارد می شد که خسارت جدی وارد کرد. به تولید داخلی

رئیس نظام صنفی کشاورزی با بیان اینکه توسعه کشت برنج در استان های شمالی امکان پذیر نیست، افزود: با معرفی ارقام جدید و آموزش و ترویج کشاورزان و اعمال اقدامات دانش بنیان می توان تولید در واحد سطح را افزایش داد. که دیگر نیازی به واردات برنج نداریم.

وی گفت: برآوردها حاکی از آن است که در صورت حمایت مناسب از شالیکاران در سال جاری، تولید برنج به بالای ۲.۵ میلیون تن می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا