اخبار اقتصاد ایران

۶۰۵ هزار تُن کالا در سال جاری از گیلان صادر شد+ معرفی 13 صادر کننده نمونه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات ۶۰۵ هزار تنی کالا در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: ارزش این میزان صادرات به ۳۴۳ میلیون دلار می رسد.

افق میهن، تیمور پورحیدری شامگاه شنبه در رشت با تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان اظهار داشت: توسعه اقتصادی در مسیر صادرات است و بنابراین باید به این بخش توجه شود.

مدیرکل صمت گیلان بر لزوم توجه به حوزه صادرات تاکید کرد و افزود: امروز به مناسبت فرارسیدن روز ملی صادرات; ۱۳ شرکت نمونه صنعتی صادرکننده استان تجلیل شدند و افزایش صادرات محصولات گیلان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

پورحیدری با اشاره به چالش های حوزه صادرات در گیلان گفت: تحریم ها، امور گمرکی و عدم هماهنگی در این بخش، کیفیت محصول، آموزش های تجاری، مهارت زبان خارجی، مشکلات و نوسانات ارزی و محدودیت های نقل و انتقال ارز تنها بخشی از این مشکلات است. چالش های صادراتی

وی از انتخاب یک واحد تولیدی قطعات یدکی خودرو گیلان به عنوان صادرکننده ملی خبر داد و افزود: یک واحد تولیدی فرآوری و تولیدی گیلان در همایش روز ملی صادرات به عنوان صادرکننده برتر کشور تجلیل می شود که مایه مباهات است.

مدیرکل صمت گیلان از انجام ۶۰۵ هزار تن صادرات در این استان خبر داد و اظهار داشت: ارزش این میزان صادرات که در شش ماهه امسال صورت گرفته به ۳۴۳ میلیون دلار می رسد.

پورحیدری از انجام یک میلیون و ۱۵۳ هزار تن واردات به گیلان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: ارزش ریالی این میزان واردات به ۶۸۷ میلیون دلار می رسد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از بین ۱۳ صادرکننده نمونه استان گیلان به ترتیب; شرکت ستاره نادی، شرکت گروه صنعتی ناگین نادری، شرکت تولیدی شکوه نادی، شرکت تولیدی نگین ناب، شرکت پدیده طلا سبز لنگرود، شرکت سرطان شناسی سبحان، شرکت داروسازی کاسپین تامین، شرکت چوب عصر نوین، منطقه آزاد انزلی، شرکت دستکش گیلان، ماشین سازی صنایع امید کارن لاهیجان، کارخانجات صنعت فلز و میخ رشت، فولاد آناهیتا گیلان، کارآفرینان نسیم گیلان با اهدای لوح و تندیس از سوی استاندار گیلان در جمع کثیری از تجار و صادرکنندگان تجلیل و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا