اخبار اقتصاد ایران

۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج داخلی اختصاص یافت

استاندار گیلان گفت: دولت ۶۵ هزار میلیارد ریال برای خرید برنج از کشاورزان با قیمتی متناسب با ارقام مرغوب و پرمحصول اختصاص داد.

ایران تحلیل استاندار گیلان گفت: دولت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان با قیمت متناسب با ارقام مختلف برنج اختصاص داد.

اسدالله عباسی با اشاره به دیدار با معاون اول محترم رئیس جمهور و دیدار صبح امروز با وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت سیزدهم طی هماهنگی های انجام شده با پرداخت تسهیلات به تجار و خریداران برنج اعم از واردکننده و برنج، این فرصت را در اختیار آنان قرار داده است. فروشگاه های زنجیره ای امکان خرید محصولات تولید شده توسط کشاورزان داخلی را به آنها می دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنج مرغوب گیلان مانند هاشمی و طارم گفت: تلاش ما بر این است که محصول برنج باکیفیت استان را با توجه به قیمت تمام شده تولید و ارزش واقعی آن خریداری کنیم. “

وی گفت: مصوبه دولت برای خرید برنج تولید داخل هم اکنون در حال اجراست و به زودی در گیلان اجرایی می شود.

عباسی تصریح کرد: قسمت زیادی از برنج تولیدی استان که در دست کشاورزان باقی مانده است خریداری می شود و تعاونی روستایی نیز به عنوان متولی در این طرح حضور دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در بحث یکی دیگر از محصولات راهبردی استان گفت: در چارچوب مطالبات چایکاران، دولت ۴۲۰ میلیارد ریال از محل خرید تضمینی محصولات چایکاران اختصاص داده است که این میزان خواهد بود. اعلام و طی روزهای آینده به کشاورزان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سهم کارخانه ها به تدریج پرداخت می شود، تصریح کرد: تاکید ما بر پرداخت این مطالبات تا پایان است. بهمن ماه است

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از کارخانه هایی که سهم خود را پرداخت نکرده اند خواست: بدهی خود را پرداخت کرده و در این زمینه اقدام کنند.

استاندار گیلان افزود: اکثر کارخانه ها سهم خود را پرداخت کرده اند، چایی که در دست کارخانه هاست چای بهاره نیست، چای پاییزی است و کیفیت مناسبی دارد.

وی تاکید کرد: با اقداماتی که برای تنظیم بازار برای توجه به تولیدات داخلی انجام شده، در سال آینده این مشکلات را نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا