محیط زیست

۶۸ شکارچی و متخلف زیست‌محیطی در اصفهان دستگیر شدند

علیرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار افق میهن درباره شناسایی شکارچیان و متخلفان محیط زیست خرداد و تیر وی در سال جاری بیان کرد: در این مدت تعداد ۲۶ مورد تخلف شکار و صید غیرمجاز و چرای غیرمجاز دام در حوزه های حفاظتی مدیریت محیط زیست استان شناسایی شده است.

گفت که شکار و ماهیگیری نگهبانبرج حمل، کبک و تیهو و زنده دو قلاده توله خرس سیاه از بین تخلفات دو ماهه خرداد و تیر امسال شکارچیان در اصفهان بوده اند، وی افزود: در این ایام ۳۶ متخلف و شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت محیط زیست دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان طی ۹ عملیات درگیری، تعقیب و گریز شکارچیان و متخلفان، پنج قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز و سایر ادوات شکار کشف و ضبط کرد، اظهار داشت: در این عملیات ۲۶ تخلف شکار غیرمجاز و صید در ۶۲ روز در اصفهان کشف شد.

وی اظهار داشت که طی دو ماه (فروردین و اردیبهشت) در ابتدای سال جاری ۱۸ مورد تخلف زیست محیطی در چهار حوزه تحت مدیریت محیط زیست استان رخ داده است.

غلامی بیان کرد: در این مدت هشت مورد عملیات درگیری و تعقیب و گریز با شکارچیان صورت گرفت و از متخلفان ۱۱ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز به همراه ادوات شکار کشف و ضبط شد.

او، شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران و شکار و زنده وی پستانداران را یکی از تخلفات انجام شده در مناطق حفاظت شده برشمرد و افزود: با تلاش محیط بانان و سایر عوامل همکار، پرونده تخلفات در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: شکار نگهبان و رام و چند آیتم زنده گرفتن شب طلایی و انواع پرندگان شکاری سارگپه تعدادی از متخلفان شکار و صیادی طی دو ماهه نخست امسال کشف شدند.

به گزارش خبرگزاری افق میهن، استان اصفهان دارای چهار منطقه حفاظت شده کرکس (واقع در شهرستان های نطنز و میم)، قمصر و برزوک (واقع در شهرستان کاشان) به این معنا که (واقع در شهرستان اردستان) و دالانکوه (در محدوده شهرهای دومان و چادگان).

پارک ملی کلاه قاضی و پناهگاه حیات وحش (در اصفهان-بهارستان) و قمیشلو (در محدوده شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد و تیران و غیره کرون) پناه مرگ او (واقع در شهرستان میمه) و پناهگاه حیات وحش عباس آباد (محدوده نه و خوردن وبیابانکتالاب بین المللی گاوخونی (در محدوده شهر). نسخههمچنین ۱۲ منطقه شکار ممنوع از جمله مناطق حنا، خراش، پایدارکلاته و یخ از دیگر ظرفیت های زیست محیطی و طبیعی استان اصفهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا