ترندهای روز

۶ خودرو لوکس و گرانقیمت پلیس های جهان؛ از لامبورگینی هوراکان ایتالیا تا «راکت» آلمان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

وقتی به ماشین های پلیس فکر می کنیم، معمولا به ماشین های گشت معمولی فکر می کنیم. اما در برخی از نقاط جهان، نیروهای پلیس خودروهای بسیار جالب و فوق سریعی را به ناوگان خود اضافه کرده اند. اما چرا ادارات پلیس این خودروهای با کارایی بالا را دارند و برای چه استفاده می کنند؟

اول اینکه، این خودروهای لوکس قدرتمند این مزیت عملی را دارند که می‌توانند خودروهای مجرمان سریع را بسیار مؤثرتر از یک ماشین پلیس معمولی تعقیب کنند. این آنها را به یک دارایی عالی برای مقابله با تعقیب و گریز با سرعت بالا یا مقابله سریع با شرایط اضطراری تبدیل می کند.

آنها می توانند برای رویدادهای اجتماعی و برنامه های آموزشی عالی باشند و به پلیس کمک کنند دوستانه تر و خودی تر ظاهر شوند. همچنین برخورداری از این خودروهای پیشرفته نشان دهنده مجهز بودن پلیس به آخرین فناوری است که این پیام را می دهد که آنها مدرن، مجهز و آماده مقابله با انواع موقعیت ها هستند. صرف نظر از دلیل داشتن آنها، نمی توان انکار کرد که سوپراسپرت ها برای دیدن در پارکینگ پلیس بسیار جالب هستند. در این مقاله قصد داریم ۶ خودرو پلیس لوکس و گران قیمت از سراسر جهان را به شما معرفی کنیم.

6 خودروی لوکس و گران قیمت پلیس های جهان;  از لامبورگینی هوراکان ایتالیا گرفته تا آلمان

۱- ایتالیا: لامبورگینی هوراکان

در ایتالیا، لامبورگینی هوراکان فقط یک فانتزی برای یک ماشین پلیس نیست – نیروی پلیس ایتالیا در واقع یک ماشین اصلاح شده ویژه دارد که توسط لامبورگینی در سال ۲۰۱۷ به آنها هدیه داده شد. زیر ظاهر جذاب لامبورگینی هوراکان یک V10 تنفس طبیعی نهفته است. موتوری با حجم ۵.۲ لیتر، موتوری قدرتمند که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. Huracan Polizia همچنین مملو از تجهیزات پیشرفته مانند رایانه داخلی و تجهیزات ضبط است. علاوه بر کیت استاندارد پلیس، مانند غلاف اسلحه و کپسول آتش نشانی قابل حمل، یک دفیبریلاتور نیز دارد.

این ابرخودرو که با رنگ های آبی و سفید پوشانده شده و کلمه Polizia روی درهای آن نقش بسته است، به معنای واقعی کلمه یک نجات دهنده است. شهرت هوراکان در نیروی پلیس برای تعقیب و گریز با سرعت بالا نیست. بلکه به دلیل سرعت بالای تحویل اعضای پیوندی است. در یک مورد معروف، پلیس ایتالیا از این لامبورگینی برای انتقال دو کلیه در مسافت ۴۸۰ کیلومتری از پادوآ از طریق مودنا به رم استفاده کرد. این ماموریت بسیار مهم بود، زیرا کلیه ها فقط ۲۴ تا ۳۶ ساعت قابل پیوند باقی می مانند.

۲- دبی: بوگاتی ویرون

نیروی پلیس دبی یک مجری قانون عادی نیست. در حالی که بیشتر شهرها از خودروهای گشتی آزمایش شده استفاده می کنند، دبی با افتخار یک اسکادران از ابرخودروها را به رهبری بوگاتی ویرون به نمایش می گذارد. این خودرو رکوردشکنی تایید شده است و عنوان سریع ترین خودروی پلیس جهان را بر اساس رکوردهای جهانی گینس به خود اختصاص داده است.

تصور کنید یک بوگاتی ویرون در حال گشت زنی در خیابان هاست و می تواند به حداکثر سرعت ۴۰۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. این ماشین فقط یک شوف نیست. بلکه بخشی از ناوگان ۱۴ ابرخودروی است که فراری، لامبورگینی و استون مارتین را شامل می شود. موتور ۱۶ سیلندر ویرون ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در دو و نیم ثانیه می رساند.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که آنها برای تعقیب و گریز با سرعت بالا طراحی شده اند، اما احتمالاً آنها را در اطراف مکان های توریستی محبوب مانند دبی مال و استراحتگاه ساحلی جمیرا ببینید. هدف؟ شکستن موانع بین پلیس و مردم و نشان دادن جنبه دوستانه نیروی انتظامی.

۳- اتریش: پورشه ۹۱۱ کاررا

در سال ۲۰۱۷، پلیس اتریش به دلیل همکاری پورشه و وزارت کشور فدرال اتریش، از پورشه ۹۱۱ در رده خودروهای پلیس خود استقبال کرد. این ۹۱۱ کاملا آماده کار پلیسی مجهز به چراغ های آبی چشمک زن، سیستم بی سیم و حک کلمه Polizei بر روی کاپوت و درب ها می باشد.

این اولین بار نیست که پورشه نشان پلیس را روی آن می بیند. زیرا در سال ۲۰۰۶ نیز همکاری مشابهی وجود داشت و نشان از سنت دیرینه این برند در حمایت از نیروی انتظامی داشت. به گفته کنراد کوگلر، مدیر کل ایمنی عمومی در اتریش در آن زمان، این خودرو رانندگی مسئولانه را ترویج می کند و با این کلیشه مقابله می کند که خودروهای اسپرت پرقدرت را نمی توان با دقت رانندگی کرد.

در زیر کاپوت، ۹۱۱ کاررا از موتور ۳.۰ لیتری ۶ تخت بهره می برد که اکنون به قدرت ۳۷۰ اسب بخار توربوشارژ شده است. همچنین این خودرو دارای قدرت توربو و گیربکس کلاچ نرم است. بدنه خارجی با سپرهای جدید، نور LED و ویژگی های آیرودینامیک طراحی شده برای خنک کردن توربوها و بهبود عملکرد ارائه می شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر کاررا تنها در ۴ ثانیه تضمین می کند که می تواند واکنش های سریعی را در جاده نیز انجام دهد.

۴- ابوظبی: Lycan Hypersport

نیروی پلیس ابوظبی با افزودن هایپرکار لایکان به ناوگان خود، واقعاً همه چیز را به سطح جدیدی رسانده است. لیکان یک ماشین گشت معمولی نیست، بلکه یک ابرخودروی ۳.۴ میلیون دلاری است که از باران صحرا کمیاب تر است. اگر فیلم «خشمگین ۷» را دیده باشید، آن را به عنوان یک ابرخودرویی به یاد می آورید که جاذبه را به چالش کشید و بین دو آسمان خراش پرید.

البته این خودرو فقط یک ستاره سینما نیست. همچنین از یک موتور ۶ سیلندر تخت ۳.۸ لیتری ساخت پورشه استفاده می کند که توسط RUF تنظیم شده و قدرتی برابر با ۷۷۰ اسب بخار و گشتاور ۷۳۷ نیوتن متر را ارائه می دهد. لایکان با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تنها در ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۸۷ کیلومتر در ساعت، وسیله نقلیه ای است که هم در پیست و هم در خیابان می توان روی آن حساب کرد.

جالبتر اینکه دبلیو موتورز تنها هفت دستگاه از این ابرخودرو تولید خواهد کرد که هر کدام در نوع خود منحصر به فرد و ارزشمند هستند. مالکان می توانند همه چیز را به الماس و یاقوت هایی که چراغ های جلو را تزئین می کنند سفارشی کنند.

علیرغم قیمت ۳.۴ میلیون دلاری، Lycan بیش از یک نمایش برای نیروی پلیس ابوظبی است، بلکه عضوی کاربردی از ناوگان آنها است. در منطقه‌ای که میانگین سرعت آزادراه حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است، داشتن یک هایپرکار در حال گشت تضمین می‌کند که فرار از قانون کار آسانی نیست.

۵- آلمان: Barbus CLSV 12S “Rocket”

برابوس CLS V12 S آلمان با نام مستعار «راکت» یکی دیگر از خودروهای پلیسی است که در نمایشگاه خودروی اسن مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که این موشک چرخ دار آبی و نقره ای بر اساس سری مرسدس بنز CLS ساخته شده و ویژگی های خوبی دارد. دارد، اما یک منبع انرژی نمادین است که از شیوه های تنظیم ایمن پشتیبانی می کند.

راکت برابوس نیز عنوانی است که قدرت این خودرو را نشان می دهد و با حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع ترین سدان های جهان است، هرچند که به صورت الکترونیکی با حداکثر سرعت ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. در قلب این ابرخودرو یک موتور V12 توئین توربو برگرفته از مرسدس بنز MB 600 قرار دارد که ۷۳۰ اسب بخار قدرت در ۵۱۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. گشتاور آن که به صورت الکترونیکی به ۱۱۰۰ نیوتن متر محدود شده است، ۱۳۲۰ نیوتن متر در ۲۱۰۰ دور در دقیقه تولید می کند.

۶- ایتالیا: لوتوس اوورا اس

این خودروهای اسپرت Evora S که توسط لوتوس به نیروی پلیس ایتالیا اهدا شده است، ترکیبی از سبک و سرعت را به خیابان های رم و میلان می آورند. در زیر کاپوت، Evora S به معنای تجارت است. این لوتوس با موتور ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ خود که ۳۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد، فقط مجرمان را تعقیب نمی کند. بلکه خودروهای معمولی را در گرد و غبار خود رها می کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه و رسیدن به حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعت، می توان گفت که این خودروی پلیس به معنای تجارت در بزرگراه های ایتالیا است.

چیزی که این نیلوفرها را از دیگران متمایز می کند تنها سرعت آنها نیست. بلکه یک تغییر هدفمند برای پلیس ایتالیا است. Evora S چیزی بیش از یک کراس اوور چشم نواز با چراغ‌ها، تجهیزات ارتباطی و سیستم پیشرفته اتوماسیون خودرو (EVA) است. صفحه نمایش لمسی و تنظیمات فرمان صوتی سیستم EVA عملکردهای حیاتی مانند آژیر، ارسال و ناوبری را کنترل می کند. این همان فناوری است که از یک فیلم اکشن انتظار دارید.

مانند ماشین پلیس لامبورگینی، Evora S دارای یک محفظه یخچال در پشت صندلی‌های جلو است که برای تحویل سریع اعضای پیوندی یا خون آماده است. پلیس های صاحب این خودرو نه تنها سوئیچ آن را دریافت کرده اند. بلکه آموزش های ویژه ای را در مقر لوتوس در نورفولک انگلستان دیدند تا بتوانند به طور بهینه و ایمن از آن استفاده کنند.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا