اخبار اقتصاد ایران

۶ ماه اینترنت و مکالمه رایگان با سیم‌کارت جدید! / استعلام بگیرید تا در دام کلاهبرداران نیفتید!

تلفن زنگ می زند و خانمی خودش را نماینده یکی از اپراتورهای تلفن همراه معرفی می کند که کارش را خوب بلد است پیشنهاد می دهد سیم کارت ۵G تحویل دهد و برای جلب اعتماد می گوید: «قبل از رسیدن پستچی زنگ می زنم. خانه.” بگذارید هر دوی ما راحت باشیم و نگذارید کسی شما را گول بزند!» این حرف ها باعث می شود خیلی ها به دام بیفتند، چون تا لحظه تحویل سیم کارتشان قرار نیست پولی بدهند، به همین دلیل معتقدند این گوشی تماس واقعاً از طرف نماینده اپراتور سیم کارت آنهاست، بنابراین بسیاری از آنها هنگام دریافت سیم کارت، ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند، غافل از اینکه در روز روشن یک کلاهبرداری آشکار انجام می شود اپراتورهای تلفن نیز از این موضوع آگاه هستند و می گویند کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند.

هر کلمه ای که کلاهبرداران تلفنی به زبان می آورند حساب شده است، زیرا آنها با همدستان خود فکر کرده اند که چه چیزی بگویند تا مردم آنچه را که می گویند باور کنند. آنها می دانند که با چه لحنی چه بگویند تا به هدف خود برسند. به عنوان مثال، تحویل یک سیم کارت جدید به صاحب خط را با چند مشوق ارائه می دهند. آنتن دهی قوی و شش ماه اینترنت و مکالمه رایگان دارد و بعد از این مدت یعنی در ماه هفتم تعرفه مکالمه با سیم کارت جدید نصف می شود! همین موضوع باعث می شود خیلی ها برای دریافت این امتیاز ویژه حدود یک میلیون تومان بپردازند، اما مشخص نیست سیم کارتی که دریافت می کنند فعال می شود یا خیر، چه برسد به اینکه اینترنت و تماس رایگان داشته باشد!

اول تشویق و بعد تهدید!

با یک جست و جوی ساده در اینترنت مشخص می شود شماره ای که وعده شش ماه اینترنت و مکالمه رایگان را داده کلاهبرداری است، زیرا برخی از مشترکان تلفن همراه از قبل شماره تلفن این افراد سودجو را برای اطلاع رسانی به افراد دیگر در سایت های مختلف ثبت کرده اند تا کسی به دام نیفتد. . نمی افتند. یکی از این مشترکین تلفنی را که با او تماس گرفته بود ثبت کرد و نوشت: از این شماره با من تماس گرفت و به من گفت که نماینده شرکت سیم کارت من هستند، چندین بار برای تعویض سیم کارت با من تماس گرفتند و گفتند که باید سیم کارت را عوض کنم. خط، آدرس را می‌پرسد و به نماینده می‌گوید، می‌آید جلوی در و بعد از گرفتن پول، سیم‌کارت را به من می‌دهد، وقتی گفتم آدرس را به من بده تا بیام سیم کارت را بردارم. بعد از آن، هر چه تماس گرفتم، خیلی مراقب باشید.

یکی دیگر از مشترکان تلفن همراه با اشاره به همان شماره ثبت شده نوشت: از این شماره هم با من تماس بگیرید دزد و کلاهبردار خانمی خود را نماینده اپراتور معرفی می کند و می گوید باید سیم کارت ۵G خود را عوض کنید و درخواست ۹۰۰ می کند. تومن بهش گفتم چرا باید بپردازم چون یه سیم کارت شبیه شماره تو میدیم و تا شش ماه میخوای زنگ بزنی و گفت سیم کارت شما را قطع می کنیم و من نگران شدم و به اپراتور سیم کارتم زنگ زدم، اما کارشناس گفت: چرا هیچ نهاد مربوطه ای این موضوع را پیگیری نمی کند شماره مشخص است، فقط به آدرس آنها بروید و با آنها برخورد کنید!

یکی دیگر از مشترکان نیز نوشته است: «حقه کثیفی است، نام و نشانی را می پرسند و بعد می گویند سیم کارت رسیده و باید ۹۰۰ تومان بدهی، با اینکه گفتم سیم کارت نمی خواهم، او گفت نمی توانی!” گفتم باشه بسته بیار شاید برگردونم. بعد از آن پیک تماس گرفت و گفت من بسته اولی را با پیک آورده ام، گفتم اگر بیایی می توانم آن را پس بدهم، گفت اگر سیم کارتت را نگیری، می شوی. ۹۰۰ تومان شارژ می شود و سیم کارت خود را گم می کنید! آنها قطعاً کلاهبردار هستند و یک نفر باید به این موضوع رسیدگی کند.”

هشدار! پرس و جو کنید

متأسفانه کلاهبرداری های تلفنی روز به روز رایج تر می شود. به همین دلیل اپراتورهای تلفن همراه توصیه می کنند که کاربران در مواجهه با موارد مشکوک هوشیار بوده و بدون سوال از آنها سیم کارت نخرند. بنابراین، مشترکان تلفن همراه باید هر پیشنهادی که تحت عنوان نمایندگی اپراتور به آنها داده می شود، بررسی های لازم را انجام داده، صحت این پیشنهاد را از شماره های معتبر استعلام کرده و برای فکر و تصمیم گیری وقت بگذارند. در غیر این صورت، تصمیمات فوری و بدون تحقیق ممکن است منجر به خسارات مالی برای آنها شود.

منبع: روزنامه جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا