ترندهای روز

۶ معمای مهم سریال «بازی تاج و تخت» که اسپین‌آف «خاندان اژدها» به آن‌ها پاسخ داد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سریال پیش درآمد HBO House of Dragons با افشای تاریخچه وستروس یا خانه های اشرافی خاص، نگاه ما به Game of Thrones را تغییر داده است. جدول زمانی House of Dragons تقریباً ۲۰۰ سال قبل از رویدادهای Game of Thrones شروع می شود، به این معنی که فرصت های زیادی برای تأثیرگذاری مستقیم این دو سریال روی یکدیگر وجود ندارد. در حالی که بسیاری از شخصیت‌های House of Dragons اجداد شخصیت‌های محبوب Game of Thrones هستند، می‌توان از این پیش درآمد بدون آگاهی کامل از نمایش اصلی لذت برد. با این حال، لحظاتی در پیش درآمد خانه اژدها وجود دارد که مستقیماً دیدگاه مخاطبان از بازی تاج و تخت را تغییر می دهد، زیرا مفاهیم را در دل داستان تغییر می دهد.

هر دو سریال بر اساس کتاب A Song of Ice and Fire نوشته جورج آر آر مارتین و جهان وسیع آن ساخته شده اند، اما نویسنده تصریح کرده است که جهان کتاب ها و جهان مجموعه، قلمروها و ساختارهای جداگانه ای هستند. بنابراین، افسانه اضافه شده به طور خاص به تغییرات ایجاد شده در سریال Game of Thrones اشاره دارد، نه کتاب ها. خانه اژدها که تا حدی بر اساس آتش و خون ساخته شده است، داستانی «تاریخ تخیلی» است که به بررسی سرنوشت سلسله تارگرین می‌پردازد و با اگون فاتح آغاز می‌شود.

مجموعه خانه اژدها تغییرات زیادی را نسبت به کتاب ها ایجاد می کند که از نظر دامنه و تأثیر متفاوت است. به عنوان مثال، تغییر برای ایجاد یک رابطه عاشقانه بین آلیسان هایتاور و کریستن کول در فصل دوم جالب است، اما جهت کلی داستان را خراب نمی کند و پیامد کمی ندارد. برخی از موارد اضافه شده اهمیت بیشتری دارند و دیدگاه جدیدی به داستان سریال اصلی می دهند بازی تاج و تخت ایجاد بدین ترتیب، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ۶ اطلاعات جدید آشنا کنیم که خانواده اژدها با آنها، برخی از سوالات ما در مورد روایت بازی تاج و تخت پاسخ می دهد

۶- خواب اگون دلیل فتح وستروس را تغییر می دهد

اگون وستروس را فتح کرد تا قاره را در برابر شب طولانی متحد کند

Aegon the Conqueror یک چهره مشهور در تاریخ وستروس است و موضوع یکی از اسپین آف های آینده Game of Thrones خواهد بود. طرفداران بازی تاج و تخت ممکن است داستان هایی را در مورد او به خاطر داشته باشند که توسط شخصیت های مختلف گفته می شد، زیرا او مردی بود که با اژدهایانش به وستروس پرواز کرد و هفت قلمرو را تحت پرچم خانه تارگرین متحد کرد. او کینگز لندینگ را تأسیس کرد و تخت آهنین را ساخت، جایی که اولین فرمانروای قاره شد و سلسله تارگرین را آغاز کرد که تقریباً ۳۰۰ سال به طول انجامید.

در قسمت اول خانه اژدها، پادشاه ویسریس تارگرین پیشگویی رویای اگون را برای رینیرا روایت می کند. او برای دخترش ایگان رویای تهدیدی از شمال را بازگو می کند که به وایت واکرها در بازی تاج و تخت اشاره می کند و توضیح می دهد که ایگان وستروس را با هدف خاص ایجاد یک جبهه متحد زیر نظر تارگرین ها برای محافظت از وستروس فتح کرد. است. این مکاشفه نشان دهنده یک تغییر بزرگ در جهان بازی تاج و تخت است، زیرا انگیزه ای نوع دوستانه برای تسخیر تمام وستروس توسط اگون تارگرین فراهم می کند. متن کامل این پیشگویی را در زیر بخوانید:

ایگان پایان جهان انسان را دید. با زمستانی وحشتناک که از شمال دور شروع می شود آغاز می شود. ایگان تاریکی مطلق را دید که توسط بادهای سرد رانده شد و هر آنچه در آن زندگی می کرد، دنیای زندگان را ویران کرد. وقتی این زمستان بزرگ فرا می رسد، رینیرا، تمام وستروس باید در مقابل آن بایستند، و اگر قرار است دنیای انسان ها زنده بماند، یک تارگرین باید بر تخت آهنین بنشیند. یک پادشاه یام ملکه، به اندازه کافی قوی که قلمرو را در برابر سرما و تاریکی متحد کند. ایگان رویای خود را “آواز یخ و آتش” نامید.

رویای ایگان که مستقیما با بازی تاج و تخت در همین راستا، در همان ابتدای سریال، نکات گسترده ای برای ظاهر دنیای آینده وجود داشت. شورش رابرت به سلسله تارگرین پایان داد و شب طولانی سرانجام به وستروس رسید. این به این معنی بود که داستان سریال بازی تاج و تخت در شرایطی شروع می‌شود که همه چیزهایی که اگون وستروس را به خاطر آن فتح کرد، از هم پاشید، و همه چیز بدتر می‌شود، زیرا جنگ پنج پادشاه همچنان به ویران کردن قلمرو ادامه می‌دهد. فاش شدن این رویا کل روایت سریال را در یک چشم انداز جدید قرار می دهد، زیرا اکنون می دانیم که قلمرو دانش دفع شر را دارد اما تقریباً با میل خود را به لبه نابودی می کشاند.

۵- خواب اگان مربوط به پیشگویی شاهزاده موعود است

اگون خواب می بیند که شاهزاده موعود دارای خون تارگرین است

شاهزاده قول داد که پیشگویی های وعده داده شده بیشتر به رمان های A Song of Ice & Fire مربوط می شود. بازی تاج و تختاما همچنان در دنیای تلویزیون رایج است. این پیشگویی اساساً ادعا می کند که یک قهرمان باستانی در شب طولانی برای دفع شر و دفاع از بشریت دوباره متولد می شود. در فصل اول خانه اژدها، ویسریس علاوه بر فاش کردن رویای اگون برای رینیرا، معنای کلماتی را که بر روی خنجر ایگان نوشته شده است، توضیح می‌دهد که می‌گوید: «از خون من شاهزاده‌ای می‌آید که وعده داده شده بود، و اراده او خواهد بود. آواز یخ و آتش باشد

بنابراین آگون نه تنها شب طولانی را می بیند، بلکه رویای او همچنین پیشگویی شاهزاده ای است که وعده داده شده بود، از نوادگان خون تارگرین که قلمرو وستروس را از تاریکی محافظت می کند. متأسفانه اینجاست که ارتباط با سریال مشکل دارد بازی تاج و تخت این پیچیده می شود زیرا سریال های تلویزیونی هرگز واقعاً پاسخ ندادند که شاهزاده موعود کیست. محتمل‌ترین تئوری‌ها به جان اسنو و دنریس تارگرین اشاره می‌کردند، زیرا آنها خون تارگرین دارند، اما هیچ یک از آنها نتوانستند پادشاه شب را در سریال اصلی بکشند.

فصل هشتم سریال Game of Thrones انتقادات زیادی را به همراه داشته است و پایان دادن به روایت Long Night یکی از اصلی ترین نکات انتقادی است. اگر خانه اژدها می گوید که ایگان آمدن شاهزاده موعود را پیش بینی می کند، تنها نتیجه ای که می توان گرفت این است که این پیشگویی تا حدی اشتباه بوده است. هیچ شخصیتی در Game of Thrones برای تحقق این پیشگویی کاملا مناسب نیست. برای طرفداران نسخه کتابی داستان، جالب است که ایگان از قبل از شاهزاده موعود اطلاع داشت، اما در فضای کلی سریال، نتیجه گیری معناداری نیست. شاید سری پیش درآمد مورد انتظار فتح ایگان (تسخیر اگون) می تواند این موضوع را بیشتر روشن کند.

۴- خنجر از استخوان اژدها متعلق به ایگان بود

سرانجام داستان خنجر لیتل فینگر در بازی تاج و تخت فاش شد

مخاطبان ممکن است خنجر پادشاه ویسریس اول تارگرین را ببینند خانواده اژدها به یاد داشته باشید، همان خنجر که بازی تاج و تخت نیز ظاهر شد. خنجر ابتدا برای کشتن برن استارک در فصل اول سریال مورد استفاده قرار گرفت و بعدا مشخص شد که متعلق به لیتل فینگر بوده است. در فصل ۸، این همان خنجری بود که آریا برای کشتن پادشاه شب از آن استفاده کرد. این خنجر از استخوان اژدها و فولاد سنبل الطیب ساخته شده است، دو ماده بسیار کمیاب که آن را به یک اثر هنری فوق العاده ارزشمند تبدیل می کند، اما منشأ آن هرگز در سریال فاش نمی شود. بازی تاج و تخت یا رمان آهنگ یخ و آتش توضیح داده نشده است.

فصل اول House of the Dragon داستان منشأ این خنجر را نشان می دهد، جایی که گفته می شود متعلق به اگون فاتح است. همچنین این حقیقت آشکار شده است که کتیبه‌ای به زبان والریان دارد، کتیبه‌ای که نشان می‌دهد خنجر حامل بخشی از پیش‌گویی اگان است. این خنجر یادگاری است که از طریق اعضای خانه تارگرین به فرزندان آنها منتقل شده است، به این معنی که احتمالاً در جریان شورش رابرت گم شده و در دستان لیتل فینگر قرار گرفته است. این مکاشفه، مکاشفه جذابی است که راه را برای اقدام بعدی از جانب چنین شیء متمایز و سرنوشت سازی هموار می کند.

۳- استارک ها اعضای خانواده خود را به دیوار فرستادند تا به نگهبانان شب بپیوندند

سنت استارک ها در فاصله زمانی بین دو سری Game of Thrones و House of Dragons تغییر می کند

بازی تاج و تخت به مخاطبان نشان داد که استارک های وینترفل همیشه رابطه نزدیکی با نگهبانان شب داشته اند و در فصل اول بنجن استارک به عنوان اولین رنجر معرفی شد. البته جان اسنو نیز در ادامه داستان به این سازه باستانی می پیوندد. اما بازی تاج و تخت هرگز این نظریه را ایجاد نکرد که استارک ها یکی از اعضای خانواده خود را برای پیوستن به نگهبانان شب افق میهن کنند، که در مونولوگ آغازین کراگن استارک در فصل دوم خانه اژدها، در همان ابتدای قسمت اول فاش شد. . . این سنت ممکن است زمانی بین زمان روایت دو سریال از بین رفته باشد، اما صرف نظر از دلیل و زمان، فرآیندهای فکری جذابی را ارائه می دهد.

در خانه اژدها، کراگن استارک فاش می‌کند که این سنت با تورن استارک، آخرین پادشاه استارک، آغاز شد که تسلیم اگون فاتح شد و با او بیعت کرد. نظریه ها نشان می دهد که ایگان ممکن است ابتدا رویاهای خود را برای تورن فاش کرده باشد زیرا او اهمیت شمال را در دفاع از قلمرو می دانست و تورن با درک این اهمیت شروع به تقویت دیوار با کمک خانواده خود کرد. به طور خاص، این واقعیت که این سنت قبل از شروع بازی تاج و تخت کنار گذاشته شده بود، نشان می‌دهد که قلمرو برای نگهبانان شب کم‌اهمیت می‌شد، و این منجر به وضعیت وخیمی شد که نگهبانان شب هنگام پیوستن جان اسنو با آن مواجه شدند. این ساختار را تجربه کنید.

۲- خانواده استارک می دانند که مرگ پشت دیوار کمین کرده است

کریگن استارک نگران تهدید شمال دیوار است

جزئیات دیگری که در سکانس کراگن استارک در قسمت اول فصل دوم فاش شد خانواده اژدها اینجاست که لرد جوان وینترفل به طور خاص بیان می کند که «مرگ» آن سوی دیوار است. این یک مکاشفه بزرگ است، زیرا در آغاز بازی تاج و تخت واضح است که، در حالی که ند احساس می کند زمستان در راه است، به وایت واکرها اعتقادی ندارد و خطر بزرگی از شمال را محتمل نمی بیند. این به این معنی است که جدیت هاوس استارک در مورد واقعی بودن تهدید پشت دیوار در فاصله زمانی بین دو سریال از بین رفته است، در حالی که کریگان قصد دارد افراد را پشت دیوار در جایی که هست نگه دارد.

با گره زدن به رویای ایگان و این نظریه که ایگان همه چیز را به تورن استارک گفته است، استادان استارک نیز می توانستند این اطلاعات را به زیردستان خود منتقل کنند. احتمالاً کریگان نیز از این موضوع می‌دانست، اما او باید دانش و ترس از تهدید پشت دیوار را در مقطعی قبل از ند از دست داده باشد، که منطقی است زیرا او هرگز وارث مورد نظر وینترفل نبوده است. به کنار نظریه‌ها، مفهوم ملموس‌تر این است که تهدید «مرگ» در شمال دیوار در طول قرن‌ها محو شده است و نگهبانان شب هرگز با چنین تهدید جدی مواجه نشده‌اند.

منشا تخم های اژدهای دنریس تارگرین

سیراکس مادر سه تخم اژدهای دنریس تارگرین است

در فصل اول سریال بازی تاج و تختدنریس تارگرین سه تخم اژدهای سنگ شده را از ایلیریو موپاتیس از پنتوس دریافت می کند. در حالی که آنها ارزش قابل توجهی دارند، تنها پس از بیرون آمدن او در فصل پایانی است که آنها به یکی از اجزای اصلی نمایش تبدیل می شوند. قبل از بیرون آمدن اژدهای دنی، تصور می‌شد که این گونه منقرض شده است و آخرین اژدها در زمان سلطنت اگون سوم، تقریباً ۱۵۰ سال قبل از شروع سری، مرده است. با توجه به اینکه آنها متحجر هستند، ممکن است از هر دوره یا مکان دیگری آمده باشند.

خانواده اژدها این سلسله تارگرین را در اوج قدرت خود نشان می دهد، در زمانی که پرورش اژدها یک فرآیند مداوم و معمولی بود که توسط نوادگان والیر این قلمرو انجام می شد. در فصل اول سریال، اژدهاها در حال تخم‌گذاری نشان داده می‌شوند که به بچه‌های تارگرین و والرین اجازه می‌دهند تخم‌های خودشان را داشته باشند و منطقی است که تخم‌های دنی از این دوره آمده‌اند، زیرا در طول جنگ داخلی گم شده‌اند. احتمالش بیشتره منشا دقیق اژدهایان دنریس در قسمت سوم فصل دوم خانواده اژدها زمانی که راینرا رینا را با چهار تخم اژدها می فرستد آشکار می شود.

در حالی که احتمالاً یکی از آنها در طول سریال از تخم بیرون می آید، کارگردان سریال تأیید کرده است که سه تخم دیگر آنهایی هستند که در نهایت ۱۷۰ سال بعد به اژدهایان دنریس دروگون، ریگال و ویسریون تبدیل خواهند شد. پیش از این حدس زده می شد که تخم های اژدهای دنریس متعلق به دریم فایر است، اژدهایان متعلق به ملکه هلنا، اما فصل دوم خانواده اژدها تایید می کند که مادر این تخم ها سیراکس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا