ترندهای روز

۶ نقطه‌ بدن که از آن‌ها در برابر آفتاب محافظت نمی‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

لازم است از تمام سطح پوستی که در معرض آفتاب است محافظت شود. با این حال، به گفته متخصصان، وقتی صحبت از کرم ضد آفتاب به میان می‌آید، اغلب از قسمت‌های خاصی از بدن خود غافل می‌شویم. در نتیجه بهتر است قسمت هایی از بدن را که فراموش می کنیم ضد آفتاب بزنیم. در ادامه به نقل از روزیاتو به این موارد اشاره می کنیم.

6 نقطه از بدن که از آفتاب محافظت نمی کنیم

۱- روی ساق پا

آفتاب‌سوختگی با طرح صندل یا کفش، پدیده‌ای رایج در پا است و نشان‌دهنده این است که باید از ضدآفتاب برای کل پا از جمله کف پا و انگشتان پا استفاده شود. بنابراین، چه در ساحل و چه در خیابان، از پاهای خود غافل نشوید.

۲- پلک ها

پوست پلک ها و گوشه چشم نازک ترین و آسیب پذیرترین نواحی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. سرطان پوست پلک ۵ تا ۱۰ درصد از کل سرطان های پوست را تشکیل می دهد. استفاده از عینک آفتابی مناسب مفید است اما استفاده از ضد آفتاب های معدنی حاوی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی می توانند به خوبی از پوست نازک این ناحیه بدون ایجاد سوزش محافظت کنند.

۳- پوست سر افراد کم مو

اگر کچل هستید یا مقداری ریزش مو دارید، استفاده از ضدآفتاب روی پوست سرتان علاوه بر استفاده از کلاه بسیار مهم است. اگر به دلایلی طرفدار پوشیدن کلاه نیستید، به دنبال کرم پودر یا اسپری ضد آفتاب باشید.

۴- دست ها

دست ها یکی از اولین قسمت های بدن هستند که به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید علائم پیری را نشان می دهند. روزانه حتی زمانی که در خانه هستید از کرم ضد آفتاب برای دستان خود استفاده کنید و پس از شستن دست ها، تعریق یا شنا مجددا استفاده کنید.

۵- گردن

گردن و قفسه سینه از جمله قسمت هایی از بدن هستند که استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش می کنیم و آسیب قابل توجهی در برابر نور خورشید می بینیم. محافظت از گردن و قفسه سینه بسیار مهم است، زیرا سرطان پوست در این نواحی به ویژه در زنان شایع است. علاوه بر این، جوانسازی این لکه ها اغلب کار آسانی نیست.

۶- گوش

گوش ها محل شایع سرطان پوست هستند، اما به راحتی فراموش می شوند. برای راحتی بیشتر می توانید از اسپری روغن ضد آفتاب استفاده کنید یا با انگشتان خود کرم ضد آفتاب را به تمام چین های گوش بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا