بانک و بیمه

۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در ۲ سال گذشته پرداخت شد

به گزارش ایران تحلیل، سید عباس حسینی امروز پنجشنبه در جلسه تشریح اقدامات بانک مسکن در طرح ملی مسکن با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: قرارداد این تعداد تسهیلات برای ۳۱۰ هزار مسکن ملی منعقد شد. واحدها و به محض اتمام کار فنی و مهندسی آنها با توجه به پیشرفت کار این تسهیلات پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها پرداخت شده است.

حسینی گفت: در بحث مسکن اینگونه است مهر در دوره هشت ساله ۵۲ میلیارد تومان با استفاده از خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شد، اما طی دو سال ۷۰ هزار میلیارد تومان از وجوه و سپرده های بانک مسکن پرداخت کردیم، در حالی که بانک مسکن تنها ۴ درصد آن را در اختیار دارد. بانک های کشور

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: بار مالی تعهد ۳۱۰ هزار واحد مسکونی بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است که تنها ۷۰ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: در عین حال بین ۳۰ تا ۳۵ هزار متقاضی دیگر در حال تشکیل پرونده در بانک مسکن هستند که به این ترتیب آمار در این حوزه به ۳۵۰ هزار واحد می رسد.

حسینی تاکید کرد: اگر ساخت و ساز در کشور توسعه، ترویج و حمایت شود به رشد اقتصادی دست خواهیم یافت که رونق، جهش اقتصادی و کاهش تورم را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا