بانک و بیمه

۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری بانک مسکن پرداخت شد

به گزارش ایران تحلیل، بر اساس گزارش منتشر شده، بانک مسکن از نظر حجم و تعداد تسهیلات ارائه شده به متقاضیان این نوع تسهیلات، جزو ۲۷ بانک این فهرست و در بین ۱۰ بانک برتر قرار دارد.

براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، در راستای سیاست دولت برای اجرای قانون جمعیت جوانان، تسهیلات وام فرزندان برای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان و فرزند دوم ۹۰ میلیون تومان است. فرزند برای فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان و فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان است. برای فرزند پنجم و بعد از آن ۱۵۰ میلیون تومان است.

این گزینه برای پدران دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای فرزندان متولد شده در کشور از سال اول به بعد قابل استفاده است. فروردین این جایزه از ماه ۱۴۰۰ یعنی تا دو سال پس از تولد کودک انجام می شود.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در ده ماهه امسال در مجموع ۶۲۱ هزار و ۱۲۴ فقره وام توسط ۲۷ بانک به متقاضیان پرداخت شده است.

ارزش ریالی تسهیلات پرداختی نیز ۳۸ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان بوده است.

بانک مسکن جزو ده بانک برتر کشور است و ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره تسهیلات اعتباری کودک به مبلغ ۷۱۵ میلیارد تومان ارائه کرده است.

بر اساس گزارش پایان ماه جاری نهاد پولی کشور، علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه فوق الذکر، ۳۴۷ هزار و ۹۴۷ متقاضی نیز در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

بانک مرکزی طی ماه‌های اخیر بر اساس دستور رئیس‌جمهور و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تسریع در اعطای تسهیلات ازدواج و وام فرزند و کوتاه‌کردن صف متقاضیان دریافت این تسهیلات، اقداماتی را علاوه بر اعطای تسهیلات ابلاغی انجام داده است. تسهیلات سهمیه‌ای بانک‌های عملیاتی را ملزم به کاهش تعداد متقاضیان در نوبت نسبت به پرداخت ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات اعتباری ازدواج و ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات اعتباری فرزند فراتر از سهمیه‌های قبلی تا پایان سال ۱۴۰۲ کرد. بانک مسکن در راستای حمایت از این قشر خانواده در پرداخت وام فرزند تسریع کرده است.

ثبت نام تسهیلات باروری به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تسهیلات اعتباری «فرزند» بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آدرس ve.cbi.ir انجام می شود. این وب سایت تنها مرجع رسمی در کشور است که از متقاضیان دریافت تسهیلات وام «فرزند» ثبت نام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا