۷۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست احداث است – افق میهن
معاون وزیر امور خارجه توسعه و شهری و مدیر عامل شرکت های توسعه و توسعه حمل و نقل گفت: در حال حاضر بیش از ۲ کیلومتر جاده های اصلی و بزرگراه ها در سراسر کشور ، ۲ کیلومتری ریل و ۲ کیلومتری بزرگراه ها در سراسر کشور وجود دارد.
براساس اخبار تجاری ، Houshang Basvand امروز تیر این بزرگراه بخشی از راهرو عظیم “دریا به دریا” است که از دریای خزر آغاز می شود و به خلیج فارس گسترش می یابد. ” تاکنون این راهرو ، یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور ، به اتمام رسیده است ، ۲ کیلومتر به اتمام رسیده و ۲ کیلومتر دیگر باقی مانده است.
وی افزود: اراك كورام آباد ، به طول ۲ كیلومتر ، با سرمایه گذاری بنیاد ساخت و ساز خاتام النبیا آغاز شد و انتظار می رود با تسریع در روند اجرای ، به یكی از مهمترین محورهای كشور تبدیل شود. علاوه بر این ، مسیر ۲ کیلومتری از Khoramabad به Ahvaz بخش های دیگری از راهرو است که به طور جدی دنبال می شوند و این پروژه ها فقط با یک زیرساخت طراحی شده اند. نه توسعه اقتصادی و هدف اصلی آن تقویت زیرساخت های ملی است.
هنگامی که وی خاطرنشان کرد که این پروژه مزایای بسیاری برای کشور دارد ، به ویژه در لورستان و استان های مرکزی ، Autobahn اراک را به مسیر Khoramabad 2 کیلومتر کوتاه می کند و در طول زمان سفر ۵ دقیقه صرفه جویی می کند.
وی گفت: “صرفه جویی در سوخت مهمترین مزیت است و حدود ۵ میلیون لیتر سوخت سالانه در راهرو ذخیره می شود که تأثیر قابل توجهی در کاهش هزینه های ملی دارد.”
بازو استناد به افزایش امنیت و کاهش ضررها به عنوان سایر مزایا و گفت که بزرگراه ها با کاهش تلفات جاده به کمتر از ۵ ٪ (در مقایسه با جاده های اصلی) امنیت سفر را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند. حذف مراحل با ریسک بالا یکی دیگر از مزایای این پروژه است.
وی بر تقویت ترانزیت ملی و اقتصاد در راهرو تأکید کرد و افزود که این راهرو نقش مهمی در تسهیل صادرات ، واردات و روغن کاری ترافیک با ظرفیت ۶۰۰۰ اتومبیل در روز دارد. در حین اجرای پروژه ، ۳ شغل مستقیم ایجاد می شود و ۴ نفر پس از عمل به طور دائم کار می کنند.
معاون وزیر جاده ، که نشان دهنده اهمیت استراتژیک راهروهای حمل و نقل است ، گفت: “در آینده ، راهروها از جنگ انرژی مهمتر خواهند بود.” شرکت شرکت های زیرساخت و توسعه حمل و نقل ۲ راهرو بزرگ ، ۲ راهرو راه آهن و ۲ راهرو بزرگراه را تعریف کرده است که توسط رئیس جمهور اجرا می شوند. در حال حاضر بیش از ۲ کیلومتر خیابان ها و بزرگراه های اصلی در سراسر کشور ، ۲ کیلومتری ریل و ۲ کیلومتر بزرگراه ها وجود دارد.
وی افزود: یکی از پروژه های کلیدی زاهدان-چاباهار-کوریدور با طول ۲ کیلومتر است که با بیش از ۵۰۰۰ نفر تحت شرایط دشوار برای اتصال به آستارا تکمیل می شود. پروژه اجرا شده توسط Khatam Al -Anbia گام مهمی برای تقویت شبکه ترانزیت کشور است.
با توجه به لغو وزرای جاده امروز برای خیابان ها و توسعه شهری در استان مرکزی ، باسوند تأکید کرد: رئیس جمهور و وزارت خیابان و توسعه شهری نظارت دقیق بر شتاب اجرای پروژه های زیرساختی از جمله موتور راهراه اراک-خرمآباد دارند.
وی از فرمانداران خواست تا با هماهنگی دستگاه ها موانع راهروها ، به ویژه مشکلات مربوط به جاده ها را از بین ببرند.
آرماند با اشاره به شروع عملیات Urmia-Tabriz و Arak-Shazand-Barjerd-Khoramabad بزرگراه شد و افزود که راه اراک نیز در سال ششم با سرمایه گذاری بنیاد تعاونی سرمایه گذاری می شود. همچنین اولویت دیگر وزارت خیابان و توسعه شهری برای تکمیل ۲ کیلومتری باقیمانده از Chalus تا Tehran است.
وی تأکید کرد: آزادراه اراک-کرورام آباد فراتر از یک پروژه منطقه ای است ، یک برنامه ملی که نه تنها به توسعه استان های لورستان و مرکزی کمک می کند ، بلکه با تقویت شبکه حمل و نقل کشور نیز نقش اساسی در صادرات ، واردات و بهبود زیرساخت های حمل و نقل دارد. این پروژه برای بررسی آینده و تقویت سازمان اقتصادی و زیرساختی کشور در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر خیابانها و توسعه شهری از تلاشهای خاتام النبیا و سایر نهادهای درگیر قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که ما با تسریع در اجرای این پروژه ، سوء استفاده اولیه از اراک-خلورام آبادوبان را ببینیم و فرمانداران باید توسط این پروژه ها هماهنگ و اداره شوند.
فرمانده عبدالرز عابد ، فرمانده محل ساخت و ساز خاتام النبیا ، همچنین گفت: “راهی که حسین بن علی (AS) راهی برای خدمت به مردم است.
وی افزود: “ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در جنگ تحمیل شده اخیر شمرده شدند و به کشور ما حمله کردند ، اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که دشمن ما احمق است.” آنها فکر می کردند که به راحتی می توانند جمهوری اسلامی را روی زانوهای خود بگیرند ، اما آنها کور شدند و اعتقاد نداشتند که پس از این حرکت یک باتلاق وجود دارد که ماهارام و ماه های صفر بود.
وی بر نقش مهم مردم در حمایت از سیستم و نقش برنامه های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی هنگام حمله به ایران تأکید کرد و گفت: “فرمانده سلامی همیشه در جلسات تأکید می کرد که ما باید برای مردم کار کنیم و آنها را خوشحال و خوشحال کنیم و توصیه های او.
Mehdi Zandieh Vakili, the governor of the central governor, also said that the highway was part of the Tehran -Bandar -corridor, who started building foreign consultants before the revolution, and added that the project from the Ibrahim Abad Arak area to Shazand, but due to the war, the war, the war The project, after the Khatam and the Khatam, started after the Khatam and the Khatam and the Khatam. تکمیل این قطعه تقاضای طولانی برای مردم منطقه است و نقش مهمی در شبکه حمل و نقل شمال -جنوب دارد.
با توجه به اهمیت ساخت بخشی از پروژه اراک خورام آباد-اتوباهن ، فرماندار گفت: ۲ ٪ حوادث کشنده در استان مرکزی برای تکمیل این بزرگراه به ترافیک مسافران استان های جنوبی و لورستان مربوط می شود تا بتوانند نقش مهمی در کاهش اختلال در جاده ها داشته باشند.
Zandieh Vakili خاطرنشان کرد: بیش از ۵ ٪ از جمعیت استان مرکزی از این مسیر برای سفر به تهران استفاده نمی کنند و افزود که این بزرگراه عمدتاً برای ترافیک استانهای جنوبی و حمل و نقل کالا استفاده می شود و برای کل شبکه حمل و نقل کشور واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: مصرف زیاد سوخت در ایران گفت که مصرف روزانه حدود ۵ میلیون لیتر بنزین در این کشور بی سابقه بود. ساخت بزرگراه هایی مانند اراک-کرورام آباد طول مسیر را کاهش می دهد ، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود و یک سرویس ملی عالی است و امیدواریم با تأمین مالی و اجرای جهادی ، بیش از ۲ کیلومتری این پروژه به طور کوتاه به بهره برداری برسد و کل پروژه طی دو سال به پایان برسد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه نه تنها به بهبود حمل و نقل و کاهش تصادفات کمک خواهد کرد ، بلکه با تقویت زیرساخت های ارتباطی بین استان مرکزی و لورستان ، گام مهمی در توسعه منطقه ای و ملی نیز خواهد بود.
فرماندار مرکزی همچنین بر ایمن سازی وقایع مانند زالیان تأکید کرد و افزود که زیرساخت های استان مرکزی عمدتاً از قبل از انقلاب است و به توجه بیشتری نیاز دارد.
Zandieh Vakili در رابطه با فعالیت های اردوگاه خاتام النبیا در اراک گفت: “اقدامات توسعه این اردوگاه در اراک با کل زیرساخت های کل شهر مطابقت دارد.”
Zandieh Vakili ، که به نقش استان در نبرد ۵ روزه اشاره می کند ، گفت: “با ارائه دو شهید و فعالیت بیش از ۵ کارآفرین خیابانی ، استان مرکزی نشان داد که حمله به دشمن اراده کشور را برای توسعه ایجاد نکرده است”.
Houshang Hadianpour ، نماینده جمعیت شازند در جلسه مشاوره اسلامی ، همچنین گفت: شازند در مرکز ایران واقع شده است و همیشه سرکوب شده است. من از وزیر امور خارجه جاده ها و توسعه شهری خواستم تا این بزرگراه را اداره کند زیرا پنج سال پیش مانده بود.
وی به دلیل غیبت در شازند و استان ماركاززی از وزیر جاده ها و توسعه شهری شکایت كرد و گفت: “او باید به شازند امتیاز دیگری بدهد زیرا این مراسم از دست رفته است.” این بزرگراه حادثه را کاهش می دهد و گاز و آلودگی را مصرف می کند.
جاواد لانجبی ، رئیس خیابان و توسعه شهری استان مرکزی ، همچنین توضیح داد که امروز عمل آزادراه اراک خرام آباد (شرکت پتروشیمی شازند یک بوروجرد) با اعتبار ۲ کیلومتر اجرا می شود. در این پروژه ، دو پل بزرگ ، ۲ پل کوچک و ۲ تونل منجر به کاهش ۲ دقیقه و ۲ کیلومتر می شوند.
منبع: isna